اسپاتیفای به مرز ۱۰۰ میلیون کاربر رسید

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای رکورد جدیدی ثبت کرده، چراکه تعداد کاربران این سرویس به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. هم‌اکنون اسپاتیفای را باید رهبر بی چون و چرای سرویس‌های استریم موسیقی در دنیای فناوری بدانیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش رویترز، اسپاتیفای از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که ۳۰ میلیون نفر از ۱۰۰ میلیون کاربر این سرویس جزو افرادی هستند که اشتراک ماهیانه این سرویس را پرداخت می‌کنند. آخرین آمار ارائه شده در مورد تعداد کاربران اسپاتیفای نشان از عضویت ۷۵ میلیون نفر در این سرویس داشت. اسپاتیفای استراتژی متفاوتی را برای جذب کاربران در پیش گرفته است، بطوریکه کاربران در ابتدا می‌توانند بصورت رایگان عضو سیستم شده و از آن استفاده کنند، حال آنکه پس از عضویت رایگان در صورت نیاز می‌توان با پرداخت اشتراک ماهیانه، از قابلیت‌های اسپاتیفای بدون نیاز به گوش دادن به تبلیغات و سایر قابلیت‌ها استفاده کرد.

رسیدن به آمار ۱۰۰ میلیون کاربری را شاید بتوان به عنوان نشانه‌ای برای رسیدن به سوددهی برای این کمپانی سوئدی خواند. اسپاتیفای پس از تاسیس در سال ۲۰۰۶ میلادی بیش از ۸۰ درصد از درآمد خود را برای حقوق معنوی کمپانی‌ها و هنرمندان پرداخت کرده و از این‌رو اثری از سوددهی در این کمپانی موفق تاکنون ثبت نشده است.

با وجود اقدام کمپانی‌های بزرگی نظیر اپل به ارائه‌ی سرویس‌های استریم موسیقی، اپل همچنان بزرگ‌ترین تجارت در این حوزه را در اختیار دارد. البته در کنار ورود گوگل، شایعاتی نیز وجود دارد که نشان از وارد شدن آمازون به این حوزه دارد.

جاو داوسون، تحلیل‌گر دنیای فناوری از Jackdaw Reasearch در مورد رشد اسپاتیفای به این موضوع اشاره کرده که پس از ورود اپل به این حوزه‌ و ارائه‌ی سرویس اپل موزیک، شتاب رشد این کمپانی بیش از پیش افزایش یافته است.

آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که اصلی‌ترین کانال کسب درآمد توسط اسپاتیفای پرداخت حق اشتراک ماهیانه‌ است، در حالی که تنها ۱۰ درصد از درآمد کسب شده توسط این کمپانی از مسیر تبلیغات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات