کنترل دره‌ی سیلیکون در دستان مردان سفید پوست و آسیایی‌ها است

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار منتشر شده، درصد بالایی از افرادی که در دنیای فناوری در حال فعالیت هستند و درآمد‌های بالا را در کنار قدرت تصمیم‌گیری و ایجاد تحولات در اختیار دارند، جزو مردان سفید پوست در کنار مردان از قاره‌ی کهن هستند. هرچند آمارهای مربوط به کمپانی اپل کمی بیشتر از سایر کمپانی‌ها است، اما در این کمپانی نیز دست بالا در اختیار آسیایی‌ها و سفید پوستان است.
تبلیغات

 در ادامه می‌توانید جداول مربوط به چندین کمپانی حاضر در دره‌ی سیلیکون را مشاهده کنید که توسط خود این کمپانی‌ها ارائه شده است. این جداول براساس جنسیت و همچنین نژاد مرتب شده‌اند که به روشنی گویای وضعیت اشتغال در دره‌‌ی سیلیکون است. با توجه به اینکه زنان هنوز نقش کمرنگی در دنیای کسب و کار در سراسر جهان دارند، از این‌رو دره‌ی سیلیکون نیز از این قضیه مستثنی نبوده و شاهد آن هستیم که زنان در مقایسه با مردان نقش کمرنگ‌تری در دنیای تکنولوژی دارند.

EmploYee

همانطور که در جداول زیر نیز مشاهده می‌کنید، ابتدا رهبران کمپانی‌های مختلف بصورت نژادی برای کمپانی‌های فعال در آمریکا و سپس بصورت جنسی برای تمامی کمپانی‌های جهان که در زمینه‌ی فناوری فعال هستند، ترسیم شده است. ۵ نژاد که بالاترین آمارها را در اختیار داشته‌اند، شامل سفیدپوستان، آسیایی‌ها، سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌ها و افراد دورگه هستند. آمار مربوط به کارکنان در کمپانی‌های فناوری نیز بصورت جنسیت برای کل دنیا و نژاد برای آمریکا برآورد شده است.

LeaDer

هر یک از این کمپانی‌ها برنامه‌های مختلفی را بر جذب نیروها از نژاد‌های مختلف به انجام رسانده‌اند. البته برنامه‌های اجرا شده و هدف این کمپانی‌ها از جذب افراد از سراسر دنیا و از نژاد‌ها مختلف، قابل تقدیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات