گوگل‌فونتز با تغییرات بصری جدید بروزرسانی شد

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قطعا استفاده از فونت‌های زیبا و چشم‌نواز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی‌ است که باعث جذب مخاطبان به طرح مورد نظر خواهد شد. گوگل مجموعه‌ای از فونت‌ها را از چند سال قبل در قالب Google Fonts در اختیار افراد قرار داده تا بتوانند در طراحی‌های خود از آن‌ها استفاده کنند. حال غول دنیای جستجوگرها بخش Google Fonts را بروزرسانی کرده تا به بهشتی برای علاقمندان به طراحی تبدیل شود. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

از زمانیکه در سال ۲۰۱۰ گوگل دیتابیس فونت‌های خود موسم به Google Fonts را رونمایی کرد، این دیتابیس به یکی از با ارزش‌ترین منابع تحت وب برای طراحان مبدل شده است. هدف اینکار ایجاد یک بانک از فونت‌های متن باز و هماهنگ کردن و بهینه ساختن این فونت‌ها برای استفاده در میلیون‌ها وب‌سایت بود که هر روز توسط میلیاردها کاربر بازدید می‌شوند. در هرحال، گوگل‌فونتز قدیمی با محور فلسفه طراحی در نظر گرفته شده برای این بخش همخوانی نداشت. بنابراین گوگل به تیم طراحی خود اجازه داد تا در وب‌سایت مربوط به این فونت‌ها تغییرات بصری ایجاد کنند تا رابط کاربری آن به نحوی باشد که کار با آن آسان‌تر شده و حس بهتری در هنگام استفاده از این سایت به افراد القا شود.

گوگل‌فونتز جدید نیز حالا از زبان طراحی متریال بهره می‌برد و لوگو آن هم جدید شده است. همچنین روش تست فونت‌ها هم اکنون آسان‌تر شده و نیز می‌توان عمل مقایسه فونت‌های مورد نظر را به آسانی انجام داد. همچنین می‌توان با تغییر تنظیمات هر فونت بلافاصله نتیجه اعمال این تغییرات را مشاهده کرد. حتی می‌توانید فونت‌های مورد نظر خود را بر اساس موضوع فیلتر کنید. به عنوان مثال فقط فونت‌های Serif یا دستنویس را می‌توانید انتخاب کنید. امکان مرتب‌سازی فونت‌ها بر اساس مواردی چون محبوب‌ترین‌ها یا بر اساس زبان و نیز منبع آن‌ها وجود دارد. حالا امکان مشاهده بیوگرافی طراح هر فونت در گوگل‌فونتز وجود دارد و نیز آمار مرتبط با استفاده از فونت‌ها را می‌توان دید. گوگل‌فونتز حالا به شما اجازه می‌دهد تا فونت‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کرد یا کد استفاده مستقیم از آن‌ها را در وب‌سایت خود دریافت کنید.

گوگل فونتز

نظر شما در مورد گوگل‌فونتز جدید چیست؟ آیا شما از فونت‌های این بخش استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات