Remix Pro تبلت 12 اینچی مجهز به Remix معرفی شد

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
Remix Pro نام تبلت جدید شرکت Jide است که توسعه‌ی سیستم‌عامل Remix را بر عهده دارد. سیستم‌عامل Remix سیستم‌عاملی بر پایه‌ی اندروید است که برای تبلت‌ها، لپتاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی، بهینه‌سازی شده است. شرکت Jide پیش از این تبلت‌ها و لپتاپ‌های دیگری مجهز به این سیستم‌عامل را معرفی کرده بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Jide یک شرکت نرم‌افزاری چینی است که با توسعه‌ی سیستم‌عامل Remix توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. این سیستم‌عامل که بر پایه‌ی اندروید توسعه داده شده است، برای استفاده در دستگاه‌هایی مانند تبلت‌ها، لپتاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی بهینه‌سازی شده است.

Jide به تازگی خبرهای مهمی از محصولات جدیدش منتشر کرده است. تبلت ۱۲ اینچی Remix Pro که مجهز به سیستم‌عامل Remix OS 3.0 است، یکی از این محصولات است. این نسخه از سیستم‌عامل رمیکس بر پایه‌ی اندروید مارشمالو توسعه داده شده و رمیکس پرو اولین تبلتی است که به آن مجهز است.

remix pro

جاید پیش از این محصولاتی با نام Remix Tablet و Remix Mini PC معرفی کرده بود که پروژه‌هایی موفق در کیک‌استارتر بودند. اما رمیکس پرو یک پیشرفت بزرگ برای این شرکت است. این تبلت ۱۲ اینچی با قابلیت نصب کیبورد، می‌تواند نقش یک لپتاپ کامل مجهز به سیستم‌عامل رمیکس را برای کاربر ایفا کند.

remix pro

Remix Pro مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۱۰ است. این پردازنده‌ در اکثر گوشی‌های میان‌رده‌ی حرفه‌ای استفاده شده است. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل افزایش اشاره کرد. صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی این تبلت از نوع IPS LCD است و رزولوشنی برابر با ۱۴۴۰*۲۱۶۰ را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای پشت و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز برای رمیکس پرو در نظر گرفته شده است. باتری این گجت یک باتری ۹۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز به فناوری شارژ سریع است. البته اطلاعاتی در مورد زمان شارژ این باتری منتشر نشده است.

وزن این دستگاه برابر با ۶۴۰ گرم است و ضخامتی در حدود ۶.۹ میلی‌متر دارد. طراحی فلزی این تبلت، ظاهر آن را بسیار جذاب کرده و اتصالات پایینی که مخصوص کیبورد فلزی آن هستند نیز ظاهری شکیل و شبیه به سرفیس پرو مایکروسافت به این دستگاه داده است.

remix pro

رمیکس پرو به عنوان دستگاهی برای ارائه‌ی سیستم‌عامل رمیکس ۳.۰ معرفی شده است. شرکت سازنده عنوان کرده که این نسخه از سیستم‌عاملش دارای قابلیت‌های جدید و باگ‌های کمتری نسبت به نسخه‌های قبل است. طبق عملکرد گذشته‌ی شرکت Jide، می‌توان انتظار داشت که رمیکس پرو ابتدا در بازار چین عرضه شود.

از دیگر خبرهایی که این شرکت در چند روز اخیر منتشر کرده است، می‌توان به شروع همکاری آنها با توسعه‌دهند‌ه‌ی پروژه‌ی متن‌باز Android X86 یعنی چی-وی هوانگ (Chih-Wei Huang) اشاره کرد. هوانگ به عنوان مغز متفکر این پروژه‌ی متن‌باز، اندروید را برای دستگاه‌های به غیر از موبایل‌ها توسعه داده است و این تجربه‌ی عالی می‌تواند برای تیم مدیریتی Jide بسیار مفید باشد.

شرکت جاید با Acer نیز وارد همکاری شده و لپتاپی در تعداد محدود تولید کرده است. این لپتاپ که Acer Aspire ES1-131 نام دارد، مجهز به پردازنده‌ی اینتل بوده و نسخه‌ای بهینه از سیستم‌عامل رمیکس مخصوص لپتاپ‌ها بر روی آن نصب شده است. البته به نظر می‌رسد تولید این لپتاپ تنها آزمایش و تحربه‌ای برای شرکت Jide باشد اما همین همکاری با بزرگان صنعت لپتاپ نیز می‌تواند برای این شرکت مفید باشد. این شرکت پیش از این کامپیترهای All In One مجهز به Remix OS نیز معرفی کرده بود که به تازگی نسخه‌های ۲۲ اینچ و ۳۲ اینچ آنها را نیز معرفی کرده است.

jide aoc

روند رو به رشد شرکت Jide در معرفی سرویس‌ها و محصولات جدید، نشان‌دهنده‌ی پیشرفت مناسب این شرکت در بازاری است که انتخاب کرده است. با توجه به پیشرفت مناسب این شرکت، می‌توان آینده‌ی روشنی را برای سیستم‌عامل رمیکس و دستگاه‌های مجهز به آن تصور کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات