سامسونگ کمپانی Joyent را با سابقه فعالیت در حوزه رایانش ابری تصاحب می‌کند

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ ساعاتی پیش رسما اعلام کرد که توافقات اولیه برای تصاحب کمپانی Joyent که در زمینه‌ی رایانش ابری فعالیت می‌کند، انجام شده است. سامسونگ در پی آن است تا با تصاحب این کمپانی به تقویت سرویس‌های ارائه شده همراه گوشی‌های هوشمند و گجت‌های متصل به اینترنت خود بپردازد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ اعلام کرده توافق‌های اولیه برای تصاحب کمپانی Joyent که در زمینه‌ی تولید رایانش ابری فعالیت می‌کند، حاصل شده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کره‌ای‌ها هنوز توافقات مالی نهایی نشده، اما این کمپانی در نظر دارد تا با در اختیار گرفتن کمپانی جوینت، زیرساخت‌های خود را برای بهبود سرویس‌های ابری روی گوشی‌های هوشمند و ابزار‌های متصل به اینترنت عرضه شده توسط این کمپانی بهبود بخشد.

جوینت پس از نهایی شدن توافقش با سامسونگ به عنوان بخشی از ارتباطات سامسونگ موبایل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که فعالیت‌های این کمپانی همچنان بصورت مستقل از سامسونگ ادامه خواهد داشت. اعضای ارشد تیم مهندسی تیم جوینت که شامل اسکات هاموند، مدیرعامل، برایان کانتریل، مدیر ارشد فناوری و بیل فاین، قائم مقام محصولات می‌شوند روی پروژه‌های ابری سامسونگ کار خواهند کرد.

جوینت را باید سومین کمپانی آمریکایی خواند که سامسونگ در سال‌های اخیر مال خود کرده است. دو کمپانی دیگر که هم اکنون زیر پرچم سامسونگ فعالیت می‌کنند شامل SmartThings و LooPay است. سامسونگ با استفاده از فناوری‌های توسعه یافته توسط LooPay سیستم پرداخت موبایلی خود را راه‌اندازی کرد تا بتواند با رقبایی نظیر اپل پی مقابله کند.

جوینت در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده و در سال‌های پس از فعالیت خود چندین بار پیشنهادات سایر کمپانی‌ها برای رفتن به زیر پرچم برندهای بزرگ‌تر را رد کرده است. از جمله‌ی کمپانی‌های دیگری که همپای این کمپانی به فعالیت در زمینه‌ی سرویس‌های ابری پرداخته‌اند باید به Virtustream، SoftLayer و Metacloud اشاره کرد که هم اکنون به عنوان بخشی از کمپانی‌های بزرگ تصاحب کننده‌ی آن‌ها فعالیت می‌کنند. از جمله‌ی محصولات مهم جوینت که می‌توان با استفاده از آن‌ها به تقویت سرویس‌های موبایل و اپلیکیشن‌های تحت وب پرداخت باید به Triton و Manta اشاره کرد.

هاموند، مدیرعامل جوینت در خصوص اخبار منتشر شده چنین اظهار نظر کرده است:

در نتیجه‌ی تصاحب جوینت توسط سامسونگ، این کمپانی سرویس‌های تریتون و مانتای جوینت را برای بهبود سرویس‌های خود مورد استفاده قرار داده و در عوض به کمپانی جوینت کمک می‌کند تا در مسیر رشد سریع‌تر و نفوذ بیشتر در بازار‌های جهانی قدم بردارد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط CrunchBase، جوینت اخیرا موفق شده تا سرمایه‌ای ۱۳۱ میلیون دلاری را از سرمایه‌گذاران مختلفی نظیر Intel Capital، Greycroft Partners و Peter Thiel کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات