ایسوس انتظار کمتری برای درآمد سه ماهه دوم سال جاری خود دارد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس یکی از کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری است. بر اساس جدیدترین آمارها این شرکت اعلام کرده که درآمد بخش گوشی‌های هوشمندش در سه ماهه دوم ۲۰۱۶ کاهش خواهد یافت. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی تایوانی ایسوس ظاهرا دید مثبتی به درآمدزایی صنعت گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک ندارد و میزان درآمد پیش‌بینی شده برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ خود را کاهش داده است. هدف جدید این شرکت برای دومین سه ماهه سال جاری بین ۹۰ تا ۹۵ میلیارد دلار تایوان (۲.۹۳ تا ۳.۰۹ میلیارد دلار آمریکا) اعلام شده است. ایسوس در کل انتظار دارد تا در این بازه زمانی درآمدی بین ۹۵ تا ۱۰۰ میلیارد دلار تایوان داشته باشد. اگرچه در این بازه زمانی میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کاهش یافته، اما ایسوس بر این باور است که تقاضا برای این محصولات در بازار آسیا و اقیانوسیه در حال کاهش بوده ولی این کمپانی انتظار کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در سایر نواحی جهان را ندارد. البته در آسیا و اقیانوسیه حدود ۴.۵ میلیارد نفر زندگی می‌کنند که در واقع حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت جهان است. قطعا کاهش تقاضا برای موبایل‌های هوشمند در کشورهایی نظیر چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و تایوان مشخصا می‌تواند بر درآمد جهانی شرکت‌های چند ملیتی مثل ایسوس تاثیر به سزایی داشته باشد.

باوجود اینکه این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ انتظار کاهش درآمد دارد، اما انتظار دارد تا حاشیه سودش در این بازه زمانی بین ۴ تا ۴.۵ درصد باشد. از آنجا که پیش‌ از این ایسوس میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود را در سال جاری میلادی از ۳۰ میلیون واحد به ۲۵ میلیون واحد کاهش داده، بنابراین چنین خبری چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. ایسوس تا کنون در زمان عرضه زنفون ۳ چندین بار تاخیر داشته و دلیل اصلی این تاخیرها کاهش میزان فروش این شرکت اعلام شده است.

بعلاوه، این غول فناوری تایوانی قصد دارد چندین گوشی‌هوشمند پرچمدار و چند نوت‌بوک جدید را در سه ماهه سوم سال میلادی جاری معرفی کند. این شرکت سعی دارد تا به هر نحوی قیمت متوسط فروش محصولات خود را افزایش دهد و به طور غیرمستقیم با تخصیص درست منابع، بهره‌وری خود را افزایش دهد. به عبارت دیگر، ساخت و عرضه محصولات رده بالا بیشتر از محصولات میان‌رده برای این شرکت ایجاد سود خواهد کرد و در واقع ایسوس نیز تصمیم دارد تا در سه ماهه‌ی سوم سود بیشتری را کسب کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات