اپل واچ با استفاده از قابلیت SOS می تواند با سرویس های اضطراری تماس بگیرد

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
SOS نام قابلیت جدیدی است که در watchOS 3 به اپل واچ افزوده شده است. این قابلیت امکان برقراری تماس با سرویس‌های امدادی را از طریق اپل واچ ارائه می‌کند و تنها کافی است که کاربر به مدت مشخصی دکمه ساعت را فشار دهد. همراه زومیت باشید
تبلیغات

اپل امشب در کنفرانس توسعه دهندگانش که با نام WWDC 2016 شناخته می‌شود از قابلیت‌های جدید اپل واچ رونمایی کرد که یکی از آن‌ها نیز دکمه SOS بود. این قابلیت در نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ با نام watchOS 3 ارائه می‌شود و کاربران با استفاده از آن می‌توانند در مواقع ضروری با سرویس‌های اورژانسی تماس بگیرند. شیوه کار آن نیز بدین صورت است که کاربر باید به مدت نسبتا طولانی دکمه کنار ساعت را فشار دهد.

زمانی که دکمه کنار دستگاه فشار داده شود، شمارش معکوس شروع می‌شود و اگر فشار دادن دکمه ادامه یابد، دستگاه با اورژانس و سرویس‌های اضطراری (شماره ۹۱۱) تماس می‌گیرد و کاربر می‌تواند با آن‌ها صحبت کند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که اپل واچ می‌تواند تشخیص دهد که کاربر در چه کشوری است و بر این اساس شماره صحیح را در جهت ارتباط با سرویس‌های اورژانسی شماره‌گیری می‌کند.

با برقراری تماس، اپل واچ موقعیت کاربر را به دوستانی که پیش‌تر برای این منظور در لیست دستگاه قرار گرفته‌اند، ارسال می‌کند تا بلکه اقداماتی را انجام دهند و از شرایط وی مطلع شوند. در شرایط این چنینی، اپل واچ تبدیل به دست‌بند سلامتی می‌شود و اطلاعات پزشکی کاربر را نمایش می‌دهد. با فعال شدن قابلیت SOS، تمام اطلاعات پزشکی کاربر که وی پیش از این در اپلیکیشن سلامتی دستگاه (Health) ثبت کرده بود، نمایش داده می‌شود. اپلیکیشن‌های HealthKit اطلاعات دقیقی را در خصوص شرایط پرشکی فرد ارائه می‌کنند و این قابلیت بخصوص در زمان‌هایی که فرد پیش از رسیدن سرویس‌های امدادی بی‌هوش شده باشد، بسیار موثر است.

همان‌طور که گفته شد، SOS یکی از قابلیت‌هایی است که در watchOS 3 به اپل واچ افزوده شده است. این نسخه باعث می‌شود که ساعت اپل عملکرد مفیدتری داشته باشد و البته سریع‌تر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات