سامسونگ ۹۵ درصد کل نمایشگرهای OLED در سه ماهه اول 2016 را فروخت

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه‌نمایش‌های کنونی جهان به شما می‌رود. بر اساس آمار جدید، ۹۵ درصد کل نمایشگرهای OLED در سه ماهه اولیه سال جاری میلادی توسط سامسونگ به فروش رسیده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پنل‌های AMOLED در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ بکار گرفته شده‌اند. از آنجا که استفاده از چنین پنل‌هایی باعث کاهش هزینه‌های نهایی تولید خواهد شد، تولیدکنندگان دیگری نیز در این زمینه سرمایه گذاری کردند. سامسونگ در این بخش توانسته به درآمد مالی زیادی دست یابد. هم اکنون مدتی است که این غول کره‌ای، بیشترین سهم بازار AMOLED را در اختیار دارد، اما تولیدکنندگان چینی هم در حال گسترش استفاده از پنل‌های AMOLED در محصولات خود هستند که باعث شده رقابت نزدیکی را در این بخش با سامسونگ داشته باشند.

بر اساس اعلام شرکت تحقیقاتی UBI، حدود ۹۵ درصد از کل پنل‌های OLED در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ توسط سامسونگ دیسپلی به فروش رفته‌اند. تعداد کل OLED های به فروش رسیده توسط این شرکت در بازه زمانی یاد شده ۹۱.۳ میلیون واحد بوده است. در همین بازه زمانی فروش نمایشگرهای OLED سامسونگ ۸۶.۷ میلیون بوده و این رقم افزایش استفاده از این نوع پنل‌ها را در گوشی‌های هوشمند نشان می‌هد. تولیدکنندگان چینی موبایل‌های هوشمند نیز به میزان قابل توجهی از نمایشگرهای OLED در محصولات خود استفاده کرده‌اند. تعداد گوشی‌های مجهز به صفحه‌نمایش OLED این شرکت‌ها از ۵ عدد در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ عدد در ۲۰۱۶ رسیده که تقریبا می‌توان گفت سه برابر شده است.

نزدیک‌ترین رقیب سامسونگ در بازار OLED شرکت ال‌جی است که این کمپانی نیز استفاده از پنل‌های OLED در گوشی‌های هوشمند را افزایش داده است. در حالیکه موبایل‌های مجهز به نمایشگرهای OLED در حال افزایش هستند، و سامسونگ نیز تقریبا همه پنل‌های OLED موجود روی گوشی‌های هوشمند جهان را تولید می‌کند، درآمد مالی این کمپانی نیز به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است. این غول کره‌ای قصد دارد تا تولید OLED های خود را باز هم افزایش دهد. برای دستیابی به این هدف، شرکت مورد بحث قصد دارد تولید A3 را از ۱۵ هزار واحد به ۱۰۵ هزار واحد در ماه افزایش دهد و این اقدام را تا پایان سال جاری انجام خواهد داد.

سامسونگ هم‌اکنون در بازار OLED بیشترین سهم را دارد و کمپانی‌های دیگر نظیر لنوو و هواوی نیز در نکسوس 6P از نمایشگرهای ساخت سامسونگ بهره برده‌اند. از آنجا که این غول کره‌ای در سال جاری اقدام به کاهش قیمت پنل‌های AMOLED کرده، هواوی و دیگر تولیدکنندگان چینی هم تصمیم گرفته‌اند تا از نمایشگرهای سامسونگ در گوشی‌های هوشمند بعدی خود نیز استفاده کنند. لازم به ذکر است که اپل هم ۱۰۰ میلیون پنل AMOLED به سامسونگ سفارش داده و این در شرایطی رخ داده که گفته می‌شود آیفون‌های ۸ و آیفون ۸ پلاس در سال ۲۰۱۷ از پنل‌های OLED بهره خواهند برد. خبر خوب برای سامسونگ این است که شرکت‌های مختلف همچنان در حال تغییر مسیر تولید محصولات خود به سمت استفاده از نمایشگرهای AMOLED هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سامسونگ همچنان به سلطنت در بازار پنل‌های AMOLED ادامه خواهد داد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات