افراد میانسال علاقمند به فناوری، یک دهم ثروت جهانی را در اختیار دارند

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارش منتشر شده توسط BCG Global Client Discovery Survey، بیش از یک دهم از ثروت جهانی که بالغ بر ۱۶.۹ میلیارد دلار است در اختیار نسلی از افراد است که در ابتدای دهه‌ی ۸۰ میلادی متولد شده و هم اکنون در حال سپری کردن دهه‌ی چهارم از زندگی خود هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارش جدید منتشر شده توسط BCG Global Client Discovery Survey نشان از این دارد که یک دهم از ثروت جهان توسط نسلی کنترل می‌شود که هم اکنون در حال سپری کردن چهارمین دهه از زندگی خود هستند. براساس برآوردهای انجام شده ثروت این گروه از افراد در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۳۵.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که میزان افزایش ثروت این افراد دو برابر رشد ثروت میانگین جهانی برای تمام افراد دنیا است.

میزان ثروت افراد میانسال

گزارش منتشر شده را می‌توان خبر بسیار مهمی برای مدیرانی خواند که با منابع مالی سر و کار دارند. بانک‌ها و موسسات مالی اغلب مشتریان خود را براساس روش سنتی تقسیم بندی می‌کنند که میزان ثروت و دارایی‌های هر فرد را در نظر می‌گیرد، حال آنکه این افراد در حال تجدید نظر در تقسیم بندی مشتریان خود بوده و توجه به افراد میانسال و بانوان را نیز سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. بسیاری از افراد میانسال، شفافیت در امور مالی را مورد توجه قرار داده و هزینه‌های پایین را در کنار سود بالا به هنگام سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند.

گزارش منتشر شده گویای این موضوع است که ثروتمندان میانسال تمایل بیشتری به استفاده از کانال‌های ارتباطی دیجیتالی دارند. برای مثال این افراد ترجیح می‌دهند تا ارتباط با مدیران را از طریق سرویس‌هایی نظیر فیس‌تایم یا اسکایپ انجام دهند تا اینکه بصورت رو در رو با آن‌ها به صحبت بپردازند.

میزان ثروت افراد میانسال

این افراد بیشتر به دنبال استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای سرمایه‌گذاری بوده و دوست دارند تا با استفاده از سرویس‌هایی نظیر توییتر، فیسبوک و پادکست‌ها پیشنهادات سرمایه‌گذاری را دریافت کرده و این فرآیند را بصورت آنی انجام دهند.

بسیاری از بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال‌های اخیر سعی دارند تا با برای جذب این افراد، سرویس‌هایی را توسعه داده یا از طریق تصاحب استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ی تجارت، سیستمی را در اختیار مشتریان جوان خود قرار دهند که باب طبع آن‌ها است.

ثروت افراد میانسال

براساس اطلاعات ارائه شده توسط آنا زاکرزوسکی، متخصص BCG، بانک‌ها و موسسات اعتباری به زمانی ۱۸ تا ۲۴ ماهه نیاز دارند. مساله اینجا است که زمان مورد نیاز توسط موسسات مالی و بانک‌ها برای بروزرسانی سیستم خود یا ارائه‌ی سرویس جدید بسیار طولانی است و معمولا پس از انتشار سرویس جدید، تکنولوژی آن قدیمی می‌شود.

در اینجاست که کمپانی‌ها یا به بیان بهتر استارتاپ‌های مورد علاقه‌ی میانسالان وارد بازی می‌شوند. در پنج سال اخیر شماری از استارتاپ‌ها و کمپانی‌های نوپا در حوزه‌ی مالی نظیر Acorn، Betterment، Wealthfront و SigFig متولد شده‌اند که سرویس‌های مورد علاقه‌ی کاربران میانسال نظیر سرمایه‌گذاری با هزینه‌ی پایین، پلتفرم‌های آنلاین و محاسبه‌گر‌های ریسک سرمایه‌گذاری را در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

موسسات مالی بزرگ برای عقب نماندن از قافله اقدام به تصاحب استارتاپ‌هایی اینچنینی می‌نند تا سرمایه‌داران جوان را به سمت خود جذب کنند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات