گوگل تغییر نتایج جستجوی خود به نفع هیلاری کلینتون را تکذیب کرد

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل شایعات تغییر نتایج جستجوی خود به نفع هیلاری کلینتون را تکذیب کرد. گوگل هرگونه تغییر در نتایج به نفع هر کاندیدای دیگر را نیز رد کرده است. این در حالی است که برخی معتقدند گوگل به صورت جهت‌دار در نتایج جستجوی خود، مطالب مرتبط با هیلاری کلینتون را در اولویت قرار می‌دهد.
تبلیغات

به تازگی فردی در کانال یوتیوب خود مدعی شده است که گوگل با فیلتر کردن نتایج جستجوی خود، مطالب منفی در رابطه با هیلاری کلینتون را حذف یا پنهان می‌کند. در این ویدیو نشان داده می‌شود که با تایپ Hillary Clinton cri گوگل Hillary Clinton crimes را پیشنهاد نمی‌دهد این در حالی است که یاهو و بینگ این گزینه را به کاربر پیشنهاد می‌دهند. 

البته دلایلی نیز برای این اتفاق وجود دارد که یکی از آن‌ها حذف نتایج دارای لغات نامناسب است. یکی از این لغات نامناسب از دید گوگل جرم یا crime است که این موتور جستجو کلمه‌ی مذکور را برای همه‌ی افراد دیگر نیز حذف می‌کند. یعنی گوگل نه تنها برای هیلاری کلینتون، بلکه برای بسیاری دیگر که حتی سابقه‌ی قضایی نیز دارند، کلمه‌ی crime را حذف می‌کند.

همچنین دلیل دیگر نبود این پیشنهاد جستجو، کلمات تایپ شده توسط افرادی است که به دنبال جرم‌های هیلاری کلینتون هستند. برای مثال این افراد Hillary crime را به جای Hillar Clinton crime جستجو می‌کنند و در نتیجه گوگل تعداد جستجوهای انجام گرفته را برای پیشنهاد دادن جرایم هیلاری کلینتون کافی نمی‌داند.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد تا بدون قدم گذاشتن روی هیچ خط قرمزی به رسالت خود یعنی ارائه‌ی بهترین نتیجه براساس کلمه‌ی جستجو بپردازد و وارد دنیای سیاست نشود. به نظر می‌رسد سیستم حذف لغات نامناسب گوگل به صورت کلی و نه تنها برای یک فرد مشخص است و سیاست‌های مختلفی که گوگل در قیاس با بینگ و یاهو دارد باعث شده تا اختلافاتی بین نتایج موتورهای جستجو دیده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات