نوکیا استارتاپ GainSpeed را با تخصص در زمینه‌ی بهینه سازی شبکه‌های کابلی تصاحب می کند

شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا اعلام کرده که درصدد تصاحب GainSpeed، استارتاپ آمریکایی فعال در زمینه‌ی بهینه سازی عملکرد شبکه‌های ارتباطی کابلی است. این دو کمپانی جزئیاتی را از توافق به دست آمده ارائه نکرده‌‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نوکیا اعلام کرده که درصدد تصاحب استارتاپ آمریکایی Gainspeed است. براساس اطلاعات ارائه شده این استارتاپ موفق در زمینه‌ی بهینه‌سازی و ارائه‌ی تعریف مجددی از شبکه‌های کابلی فعالیت می‌کند. هنوز اطلاعاتی از جزئیات توافق حاصل شده بین دو کمپانی ارائه نشده است.

استارتاپ Gainspeed در سال ۲۰۱۲ میلادی در سانی‌دیل کالیفرنیا بنیان نهاده شده است. این استارتاپ در زمینه‌ی دسترسی از طریق معماری توزیع یافته در شبکه‌های کابلی (DAA)، سرویس‌دهی می‌کند. سرویس‌های ارائه شده توسط این کمپانی از این جهت دارای اهمیت است که این روزها نیاز برای پهنای باند بیشتر به جهت استفاده از سرویس‌هایی نظیر ویدیو روی IP بسیار ضروری می‌نماید.

پس از آنکه نوکیا بخش تولید گوشی‌های هوشمند و سرویس نقشه‌ی Here را به ترتیب به مایکروسافت و کنسرسیومی از خودروسازان آلمانی واگذار کرد، تنها دو بخش از کمپانی باقی ماند که یکی Nokia Networks و دیگری Nokia Technologies است. Nokia Networks در زمینه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های سخت‌افزار شبکه‌های مخابراتی فعالیت می‌کند، حال آنکه Nokia Technologies‌ تنها در جهت زنده نگه داشتن نام نوکیا و ارزش برند این کمپانی فعال است. از جمله‌ی فعالیت‌های Nokia Technologies باید به تولید دوربین‌های واقعیت مجازی Ozo اشاره کرد.همچنین نوکیا استارتاپ Withings را که در زمینه‌ی تولید گجت‌های پوشیدنی حوزه‌ی سلامتی فعالیت می‌کند، مال خود کرده است. بخشی از درآمد Nokia Technologies نیز از طریق دریافت حق گواهی پتنت‌های ثبت شده توسط این کمپانی است.

با توجه به اینکه GainSpeed یکی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه‌ی DAA است، از این‌رو می‌توان تصاحب این کمپانی را یک سیاست تقویتی در جهت پیشرفت هر چه بیشتر نوکیا از نظر شبکه خواند. نوکیا چندی پیش در حوزه‌ی شبکه‌های مخابراتی نیز خرید بسیار بزرگی را انجام داد، بطوریکه این کمپانی فنلاندی، الکاتل-لوسنت را با پرداخت ۱۶ میلیارد دلار مال خود کرد.

فدریکو ژولیان، رئیس هیئت مدیره‌ی نوکیا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

شبکه‌های مبتنی بر کابل یکی از مهم‌ترین فاکتورها در جهت ارائه‌ی سرویس به مشتریان نوکیا است و با توجه به تعهد ما برای ارائه‌ی بهترین سرویس، ما درصدد بهبود هر چه بیشتر کیفیت خدمات ارائه شده هستیم.

انتظار می‌رود پس از نهایی شدن خرید GainSpeed، این کمپانی در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به عنوان بخشی از نوکیا به فعالیت خویش ادامه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات