تماشا کنید: اجرای اندروید روی آیفون به کمک یک قاب محافظ

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اجرای اندروید روی آیفون یکی از هک‌های جالبی است که نیک لی (Nick Lee) یکی از توسعه‌دهندگان مشهور، موفق به انجام آن شده است. او با استفاده از پروژه‌ی اندروید متن باز و یک قاب ساخته شده بوسیله‌ی پرینت سه‌بعدی، توانسته وسیله‌ای بسازد که با اتصال به آیفون می‌تواند اندروید را روی آن اجرا کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نیک لی (Nick Lee) یکی از توسعه‌دهندگان مشهور است که تا کنون توانسته سیستم‌عامل‌های مختلفی را روی گجت‌های اپل اجرا کند. به طور مثال او توانسته بود ویندوز ۹۵ را روی اپل واچ اجرا کند. نیک لی به تازگی دست به ماجراجویی جدیدی زده و توانسته یک اندروید کامل با تمام امکانات را روی آیفون اجرا کند.

لی برای این کار از پروژه‌ی متن‌باز اندروید (Android Open Source Project - AOSP) استفاده کرد و بعد از توسعه‌ی یک نسخه‌ی شخصی‌سازی شده از اندروید مارشمالو روی یک بورد الکترونیکی، یک قاب محافظ بوسیله‌ی پرینت سه‌بعدی ساخت. او سپس تمامی قطعات مانند بورد و باتری و متعلقات الکترونیکی را در این قاب جانمایی کرد. نتیجه‌ی اولیه یک دستگاه بزرگ بود که طراحی آن شما را به یاد گوشی‌های قدیمی و بزرگ می‌انداخت.

اما لی به طراحی خود ادامه داد و قاب محافظ را کوچک‌تر کرد. بعلاوه، او درگاه‌هایی برای پورت‌های HDMI، یواس‌بی و کارت حافظه تعبیه کرد و قطعات را داخل یک قاب پلاستیک کوچک قرار داد. در ویدیوی منتشر شده مشاهده می‌کنیم که او برای ارتباط آیفون با این قطعه، از اپلیکیشین شرکت Tendigi استفاده می‌کند. Tendigi یک شرکت طراحی و توسعه‌ی موبایل در بروکلین است که نیک لی در آن مشغول به کار است. پس از اجرای اپلیکیشن آیفون، مشاهده می‌کنید که اندروید شخصی‌سازی شده در صفحه‌ی آیفون 6S اجرا می‌شود.

android iphone

لی معتقد است که این دستگاه آن‌چنان هم کاربردی نیست اما او چندین روزی که برای اجرای این پروژه صرف کرده را هیجان‌انگیز و فوق‌العاده می‌داند.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات