مایکروسافت Planner به عنوان رقیبی برای ترلو رونمایی شد

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت امروز عضو جدیدی از خانواده‌ی آفیس را معرفی کرد که یک نرم‌افزار برای دسته‌بندی برنامه‌ها، اختصاص وظایف به یک فرد به همراه قابلیت‌هایی نظیر اشتراک‌گذاری فایل‌ها و امکان چت است. در واقع مایکروسافت Planner را باید به عنوان رقیبی برای Trello شناخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی مایکروسافت امروز سرویس جدیدی را برای رقابت با Trello معرفی کرد. در صورتی که با ترلو و سرویس‌های مشابه آشنا نباشید، باید بدانید که این سرویس در کاربردهای نظیر تقسیم‌بندی وظایف و کارهای تیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بطوری که می‌توان وظایف موجود را بین اعضا تقسیم و مدیریت کرد. مایکروسافت Planner نیز با قابلیت‌های مشابه برای رقابت با ترلو توسعه داده شده است. از جمله‌ی قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به مدیریت برنامه‌های کاری، تخصیص وظایف به کاربران، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و همچنین انجام چت اشاره کرد. اپلیکیشن جدید مایکروسافت ابتدا در پاییز سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد. در این حوزه‌ی رقبای قدرتمندی برای سرویس مایکروسافت وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Jira Core از Atlassian در کنار سرویس‌های جدیدی که حصول استارتاپ‌ها است، نظیر ترلو و آسانا اشاره کرد.

همچون ترلو، پلنر مایکروسافت نیز از روشی شبیه به بوردها استفاده می‌کند تا از این طریق برنامه‌ها و وظایف اضافه شده را بصورت منظمی مدیریت کند. در داخل هر یک از بوردها می‌توان کارت‌های مختلفی را بصورت مجزا از هم اضافه کرد که ره یک تاریخ‌های انجام، دسته‌بندی و مکالمات مخصوص به خود را داشته باشند. این کارت‌ها می‌توانند هر یک تصاویر و مستندات اختصاصی به خود را داشته باشند که بصورت الحاقی در هر کارت قابل رویت باشد. کارت‌های اضافه شده را می‌توان با در رنگ‌های مشخص با استفاده از قابلیتی با نام Bucket نیز در هر ستون سازمان‌دهی کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به پلنر که بسیار کاربردی است، Hub نام دارد که با استفاده از آن می‌توان روال کار و سیر حضور و انجام وظایف اختصاص یافته برای هر یک از افراد حاضر را مشاهده کرد.

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا سرویس ارائه شده توسط مایکروسافت برتری بسیار بهتری در قیاس با رقبا داشته باشد، اتصال آن با سایر سرویس‌های ارائه شده توسط ردموندی‌ها نظیر آفیس است. برای مثال می‌توان از هماهنگی و اتصال پلنر با آفیس ۳۶۵ اسم برد که از این‌رو با استفاده از آن می‌توان گفتگوهای انجام شده در پلنر را در آت‌لوک نیز مشاهده کرد.

با توجه به اتصال پلنر به سایر سرویس‌های آفیس، کاربران قادرند تا فایل‌های ورد، پاروپوینت و اکسل را در کارت‌های پلنر اضافه کنند که این فایل‌های در شیرپوینت ذخیره شده و می‌توان از آن‌ها در حالت آفلاین نیز استفاده کرد.

هرچند مایکروسافت پیش‌تر سرویس‌های دیگری را نیز نظیر Project به کاربرانش ارائه کرده بود، اما پیچیدگی و اختصاص این سرویس به مشتریان تجاری باعث شده بود تا بسیاری از افراد به سراغ استفاده از چنین قابلیت‌هایی نروند.

مایکروسافت تاکنون سرویس‌های مشابه بسیاری را توسعه داده و تصاحب کرده است که از جمله‌ی آن می‌توان به Yammer، Wunderlist، SwiftKey، Sunrise و Acomli اشاره کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که این سرویس در هفته‌های آینده برای تمام مشتریان سرویس آفیس ۳۶۵ در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات