بنیانگذار نست از تفاوت کار کردن با استیو جابز و لری پیج می‌گوید

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تونی فادل، مدیرعامل پیشین شرکت نست، به شکل بسیار نزدیکی با هر دو بنیانگذار اپل و گوگل کار کرده است. فادل از تفاوت بین کار کردن برای استیو جابز و لری پیج می‌گوید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فادل حدود ۱۰ سالی که در شرکت اپل حضور داشت با استیو جابز کار کرده که در نهایت وی را به عنوان «پدر آیپاد» نیز می‌شناسیم. زمانی که گوگل شرکت نست (فعال در زمینه خانه‌های هوشمند) را به تصاحب خود درآورد، فادل شرکت خود را به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ فروخت و به گوگل ملحق شد.

وی موارد مختلفی را از این دو شخص یاد گرفته و در مصاحبه‌ای که با بلومبرگ داشته از دلایلی که باعث شد به عنوان مدیرعاملی نست پا پس بکشد گفته است. او می‌گوید:

من به چیزی که لری {پیج} و سرگین {برین} ساخته‌اند احترام می‌گذارم. من چیز‌های زیادی از لری یاد گرفته‌ام و بسیاری از افرادی که استخدام شدند، حرف نداشتند.برای من اما این موضوع با استیو {جابز} متفاوت‌تر است، چرا که چیز‌های زیادی درباره تجربه، بازاریابی و طراحی محصول از وی یاد گرفتم. با لری سعی این بود که به فراتر از محدودیت‌ها و خط‌هایی که کشیده بود نگاه کنیم. باید به بالا جهش می‌کردی و چیز‌هایی می‌دیدی که پیش از تو هیچکس دیگری آن‌ها را ندیده است. کار من در گوگل چشم‌هایم را باز می‌کرد. هرگاه که به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گوگل می‌رفتم یا با یک شخص جدید آشنا می‌شدم، با خود می‌گفتم «چه اتفاقی افتاده؟ تو داری این کار را انجام می‌دهی؟ وای خدای من» و این موضوع تجربه‌ی لذت‌بخشی برای من بود.

تونی فادل هدفش از ترک نست را تمرکز بیشتر روی مشاوره و سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های نوپا اعلام کرد. وی دوست دارد تا در شرکت‌های جدید خود کار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات