مدیاتک نسل جدید فناوری شارژ سریع خود را با نام Pump Express 3.0 معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مدت‌ها پیش کمپانی‌هایی همچون کوالکام، هوآوی و اوپو از شارژ سریع خود رونمایی کردند. این شرکت‌ها هم اکنون در حال بهینه سازی و بهبود فناوری‌های خود هستند. مثلا کوالکام امسال نسخه‌ی سوم تکنولوژی Quick Charge خود را عرضه کرد. حال پس از مدت‌ها مدیاتک نیز فناوری شارژ سریع خود را با نام Pump Express 3 معرفی کرده است.
تبلیغات

در چند سال اخیر، گوشی‌های هوشمند به مجبوبیت فوق‌لعاده‌ای دست یافته‌اند. دستگاه‌هایی که می‌توانند وظایف چندین دستگاه را به صورت همزمان برای کاربر انجام دهند و به دلیل حجم و وزن بسیار کم خود دارای قابلیت حمل به هر جایی هستند. این ابزارهای هوشمند هر سال از نطر قدرت پردازشی، کیفیت دوربین، طراحی و دقت صفحه‌نمایش پیشرفت می‌کنند. تنها نقطه ضعف آن‌ها باتری قرار داده شده در بدنه‌ی این ابزارها است که سال‌هاست تغییر خاصی را تجربه نکرده است. اگر به ابراز نگرانی‌هایی که افراد مختلف در مورد گوشی‌های هوشمند می‌کنند گوش دهید، متوجه می‌شوید که بیش از نیمی از کاربران، عمر کم باتری را نقطه ضعف بی چون و چرای اسمارت‌فون‌ها می‌دانند.

به  خاطر وجود همین مشکل است که شاهد عرضه‌ی چندین فناوری شارژ سریع به بازار هستیم. شاید شناخته شده‌ترین این موارد کوالکام باشد که با عرضه‌ی Quick Charge 3، ارتقای خوبی را برای به نسخه‌های پیشین فناوری شارژ سریع خود ایجاد کرده است. بسیاری از کمپانی‌های دیگر نیز قدم به این عرصه گذاشته‌اند. اوپو مدتی است که از شارژ سریع خود با نام VOOC رونمایی کرده است. این فناوری واقعا سریع است و توان سنگین کردن کفه‌ی ترازو به سمت محصولات اوپو را دارد. کمپانی هوآوی نیز چند ماه پیش با انتشار یک کلیپ ویدیویی نشان داد که به فناوری لازم برای شارژ یک باتری در ۵ دقیقه دست یافته است. فقط مشخص نیست که چرا این تکنولوژی جذاب را در گوشی پی ۹ مورد استفاده قرار نداد. مدیاتک نیز به تازگی فناوری شارژ سریع جدید خود را با نام Pump Express 3 معرفی کرده است که نسخه‌‌ای جدید و ارتقا یافته از نسخه‌ی پیشین شارژ سریع این کمپانی است.

مدیاتک

مدیاتک ادعا کرده است که فناوری شارژ سریع Pump Express 3 این کمپانی قادر است تنها در ۲۰ دقیقه یک باتری خالی را از صفر تا ۷۰ درصد شارژ کند. البته در این ادعا به حجم باتری مورد نظر هیچ اشاره‌ای نشده است. علاوه بر این مدیاتک می‌‌گوید که به لطف این فناوری جدید تنها با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید بیش از یک ساعت با تلفن همراه خود به مکالمه بپردازید! جفری جو، معاون اجرایی مدیاتک در این مورد می‌گوید:

اصلی‌ترین چالش مهندسی در دنیای تلفن‌های همراه امروزی این است که بتوان رضایت کاربران و مشتریان این دستگاه‌ها را برای استفاده از محتوای چندرسانه ای و انجام فعالیت‌های مختلف با گوشی خود در تمام طول روز بدون نیاز به شارژ کردن آن جلب کرد. تکنولوژی جدید ما به کاربران این اجازه را می‌دهد که به سرعت گوشی تلفن همراه خود را شارژ کرده و به انجام فعالیت مورد علاقه‌ی خود بپردازند، بدون آن که مجبور باشند ساعت‌ها در نزدیکی پریز برق مستقر شوند.

مدیاتک می‌گوید که Pump Express 3 در واقع اولین تکنولوژی شارژ سریع در جهان است که به صورت مستقیم و با انتقال انرژی از طریق یواس‌بی نوع C گوشی را شارژ می‌کند. این کمپانی می‌گوید شارژ مستقیم از طریق یواس‌بی نوع C موجب می‌شود که بتوانیم مدار مخصوص شارژ تعبیه شده درون گوشی را دور بزنیم. با این کار، می‌توانیم از داغ‌شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کرده و جریان برق را مستقیما از پورت به باتری تحویل دهیم. ممکن است با خودتان بگویید که این روش خطراتی هم در پی دارد، اما این کمپانی تایوانی تضمین داده است که روش جدید شارژ سریعش فوق‌العاده امن است.

مدیاتک برای توسعه‌ی این فناوری، تراشه‌ و فناوری‌های خود را با فناوری‌های شرکت ریچ‌تک (Richtek) که یکی از زیرمجموعه‌های خودش محسوب می‌شود ترکیب کرده تا بتواند گرمای حاصل از عبور جریان را کنترل کند. اگر Pump Express 3 را با Pump Express 2 مقایسه کنید متوجه خواهید شد که در نسخه‌ی جدید، علاوه بر افزایش سرعت شارژ و بازده، دمای تلفن همراه مورد نظر در هنگام شارژ نیز کمتر شده است. مدیاتک در نسخه‌ی سوم Pump Expressتصمیم گرفته است که اتلاف انرژی را کاهش دهد و کاملا هم موفق بوده است، چرا که اتلاف انرژی در Pump Express 3 حدود ۵۰ درصد نسبت به Pump Express 2 کمتر است. این تکنولوژی در تراشه‌‌ی هلیو P20 این کمپانی مورد استفاده قرارر خواهد گرفت و این بدان معناست که تا پایان سال شاهد عرضه‌ی تلفن‌های هوشمندی خواهیم بود که از Pump Express 3 بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات