هسته Cortex A73 آرم برای استفاده در پردازنده های پرچمدار سال ۲۰۱۷ معرفی شد

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آرم در حاشیه کنفرانس کامپیوتکس ۲۰۱۶، از طراحی جدید هسته‌‌ی CPU با نام ARM Cortex A73 پرده برداشت. برای اطلاع از جزئیات عملکرد این پردازنده در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

آرم ساعات اولیه‌ی بامداد امروز طراحی جدید هسته‌‌ی پردازنده‌های موبایل با نام cortex A73 را به نمایش گذاشت. این طراحی قرار است در پردازنده‌های موبایل سال ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار گیرد.

هدف از این طراحی بالا بردن بهر‌ه‌‌وری هسته‌ها و پایداری در عملکرد بوده است. فرکانس عملکرد این هسته‌ها به ۲.۸ گیگاهرتز می‌رسد و آرم مدعی است Cortex A73 در حدود ۳۰ درصد بهره‌وری بهتری نیز دارد. مشتریان A73 باید برای استفاده از این طراحی رو به پروسه ۱۰ نانومتری نیمه‌هادی‌ها بیاورند که باعث می‌شود هر هسته ابعادی در حدود ۰.۶۵ میلی‌متر مربع داشته باشند.

آرم کرتکس A73

یکی از اهداف طراحی A73 حفظ عملکرد بالا به مدت طولانی‌تر و در واقع پایداری بوده است. آرم مدعی است حالا هیچ تفاوت عملکرد محسوسی بین عملکرد پایدار و عملکرد در حالت اوج وجود ندارد. به طور معمول پردازنده گاهی اوقات نیاز به بالا بردن عملکرد دارد اما این عامل باعث داغ شدن پردازنده می‌شود و در این صورت برای پیشگیری از داغ شدن باید پردازنده عملکرد خود را پایین آورده و به عملکرد پایدار برسد. در گذشته Cortex A57 بین حالت پایدار و اوج ۲۰ درصد تفاوت داشت، این تفاوت در A72 کمتر شد و حالا در A73 به صفر خواهد رسید.

این طراحی آرم در آینده و در پردازنده‌های موبایل سال ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات