سامسونگ در پاسخ به ادعای حقوقی هواوی از این شرکت شکایت می‌کند

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تا کنون توسط شرکت‌های مختلفی در معرض دعاوی و شکایت‌های حقوقی قرار گرفته است. هواوی به تازگی در دادگاه‌های آمریکا و چین از این شرکت شکایت کرده است. موضوع شکایت مربوط به استفاده از تکنولوژی‌های 4G است. طبق صحبت‌های مدیر بخش مالکیت معنوی سامسونگ، این شرکت نیز شکایتی علیه هواوی تنظیم خواهد کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هواوی اخیرا شکایتی علیه سامسونگ تنظیم کرده است. موضوع این شکایت مربوط به استفاده از تکنولوژی‌های 4G ثبت شده به نام هواوی، بدون کسب مجوزهای لازم است. هواوی در شکایت خود عنوان کرده که سامسونگ از ۱۱ پتنت ثبت شده‌ی این شرکت در مورد قابلیت گوشی‌های تلفن همراه در استفاده از تکنولوژی 4G استفاده کرده است.

آن سونگ-هو (Ahn Seong-ho) مدیر بخش مالکیت معنوی سامسونگ در آخرین اظهاراتش عنوان کرده که این شرکت اقدامات متقابلی علیه هواوی انجام خواهد داد و این اقدامات شامل طرح دعوی در دادگاه نیز می‌شود.

در شکایت هواوی صحبت دقیقی از میزان خسارت درخواستی این شرکت عنوان نشده اما این خسارت می‌تواند درصدی از درآمد میلیارد دلاری سامسونگ باشد. البته شکایت هواوی در ایالات متحده‌ی آمریکا شامل درخواست برای ممنوعیت فروش گوشی‌های سامسونگ در این کشور نمی‌شود.

پرونده‌ای مانند همین مورد در دادگاه شنژن چین نیز در جریان است. طرفین دعوی در این پرونده‌ی حقوقی، سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی تلفن همراه در دنیا با سهم ۲۳.۲ درصدی از بازار و رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین‌ها یعنی هواوی با سهمی ۸.۳ درصدی هستند.

البته هواوی امیدوار است که سامسونگ شکایت متقابل انجام نداده و پرونده را گسترش ندهد. سخنگوی این شرکت، ویلیام پلامر (William Plummer) در این مورد گفته است: "ما سابقه‌ی همکاری خوبی در زمینه‌ی مجوزها و رد و بدل کردن آنها با سامسونگ داریم و امیدواریم سامسونگ در این مورد نیز تصمیم صحیح را بگیرد."

نظر شما چیست؟ آیا هواوی در برابر سامسونگ موفق خواهد شد یا غول کره‌ای با تنظیم شکایت انتقامی، چینی‌ها را از حقوقشان منصرف خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات