نامه تری میرسون در مورد سیاست‌ های جدید مایکروسافت در حوزه گوشی های هوشمند به کارکنان

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تغییرات در بخش موبایل مایکروسافت همچنان ادامه دارد. پس از آنکه مایکروسافت کسب و کار تولید گوشی‌های همراه خود را به کمپانی تحت تملک فاکس کان واگذار کرد، حال تری میرسون، مدیر بخش ویندوز و گجت‌های مایکروسافت سیاست‌های جدید کمپانی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند را تعیین کرده است. با زومیت باشید تا نگاهی به اصول جدید فعالیت مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند داشته باشیم.
تبلیغات

مایکروسافت پس از فروش بخش تولید گوشی‌های همراه این کمپانی به یک کمپانی نوپا که تحت تملک فاکس‌کان قرار دارد، نشان داد که نقشه‌های جدیدی را برای فعالیت در این حوزه در سر می‌پروراند. ردموندی‌ها امروز از برنامه‌ی خود برای تعدیل نیروی بیشتر پرده برداشتند که بیشتر کارکنان نوکیا را که پس از تصاحب این کمپانی راهی مایکروسافت شده بودند، هدف گرفته است. همزمان با انتشار اخبار در مورد تعدیل نیرو در مایکروسافت، ایمیل تری میرسون، مدیر بخش ویندوز و گجت‌های مایکروسافت نیز که به کارمندان مایکروسافت ارسال شده، نشان از سیاست‌های جدید این کمپانی برای فعالیت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند دارد. با وجود اشاره به سیاست‌های آینده‌ی مایکروسافت، میرسون اشاره‌ای به گوشی هوشمند بعدی این کمپانی نکرده، حال آنکه تغییرات اخیر در مایکروسافت، شایعات مطرح شده در مورد توقف تولید گوشی‌های سری لومیا را بیش از پیش به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. در صورتی که سری لومیای مایکروسافت دیگر تولید نشود، پس باید در انتظار سرفیس فون این کمپانی باشیم که براساس اطلاعات ارائه شده سال آینده‌ی میلادی راهی بازار خواهد شد.

در ادامه می‌توانید متن ایمیل میرسون به کارکنان مایکروسافت را مطالعه کنید:

اعضای تیم مایکروسافت،هفته‌ی گذشته ما اعلام کردیم که بخش تولید گوشی‌های همراه خود را به فروش رسانده‌ایم. امروز من اعلام می‌کنم که ما در پی کوچک‌تر کردن هر چه بیشتر بخش گوشی‌های هوشمند مایکروسافت هستیم و از این‌رو پیش‌بینی می‌کنیم که سیاست جدید برای کاهش حجم بخش گوشی‌های هوشمند بیش از ۱٫۸۵۰ نفر از کارکنان مایکروسافت را تحت تاثیر قرار خواهد داد که بیش از ۱٫۳۵۰ نفر از این افراد در فنلاند مشغول به کار هستند. پیاده‌کردن سیاست‌های جدید کار چندان ساده‌ای نیست، چراکه در خلال تعدیل نیرو، کارمندان خوبی را از دست خواهیم داد که همکاری خوبی را با مایکروسافت انجام داده‌اند. من به عنوان نماینده‌ای از سوی ساتیا نادلا و سایر اعضای تیم مدیریتی اعلام می‌کنم که ما متعهدیم تا به فرد فرد کارکنان مایکروسافت که این سیاست آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، کمک کرده و تمام تلاش خود را برای پشتیبانی این افراد به کار گیریم.در این زمینه باید به این موضوع اشاره کنم که ویندوز ۱۰ اخیرا آمار ۳۰۰ میلیون گجت فعال ماهیانه مبتنی بر این سیستم عامل را ثبت کرده است. همچنین رضایت مشتریان مایکروسافت از محصولاتی نظیر ایکس باکس و سرفیس در حال رسیدن به رکوردی برای کمپانی است. همچنین علاقمندان به هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز نیز در حال توسعه‌ی قابلیت‌های جدیدی برای این هدست هستند که تجربیات نوینی را برای کاربران خلق خواهد کرد. البته موفقیت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند محدود به کاربران و کمپانی‌هایی است که به تعهد ما برای فاکتورهایی نظیر امنیت، مدیریت بهتر و کانتینیوم ارزش می‌گذارند. از این‌رو ما باید تلاش بیشتری را برای توسعه‌ی هر چه بیشتر گوشی‌های هوشمند به کار بریم.با تمرکز روی مواردی که در ادامه اشاره می کنم، استراتژی ویندوزی ما همچنان به قوت خود باقی می‌ماند:۱. اپلیکیشن‌های یونیورسال. ما پلتفرم بسیار جالبی را توسعه داده‌ایم که آینده‌ی آن نوآوری‌های بسیاری را نوید می‌دهد. افزایش طیف گجت‌ها و قابلیت‌ها یکی از اهدافی است که ما برای رضایت توسعه‌دهندگان مدنظر داریم.۲. ما همیشه به کاربران خود توجه ویژه‌ای داریم که در این بین کاربران ویندوزفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ما همچنان به بروزرسانی و پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند سری لومیا و محصولات شرکای سخت‌افزاری خود ادامه خواهیم داد و در ادامه نیز به توسعه‌ی محصولات فوق العاده ادامه می‌دهیم.۳. ما در مسیر توسعه‌ی نوآوری‌های جدید برای گجت‌ها و سرویس‌های مبتنی بر ویندوز ثابت قدم هستیم و در آینده نیز تجربیات بسیار لذت بخشی را برای کاربران خود رقم خواهیم زد. نتیجه‌ی کار ما از طریق گجت‌ها، پلتفرم‌ها و سرویس‌هایمان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.در عین حال مایکروسافت در ادامه‌ی راه نیز به استفاده از سایر پلتفرم‌های موبایل برای ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری ادامه خواهد داد. فارغ از اینکه کاربران چه گزینه‌ای را برای استفاده به عنوان گوشی هوشمند انتخاب می‌کنند، ما در پی آن هستیم تا امکان تجربه‌ی سرویس‌ها و پیشنهادات مایکروسافت را برای تمام کاربران رقم بزنیم.

تری میرسون در پایان نامه‌ی خود به تمام تلاش‌های انجام شده توسط مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند اشاره کرده و تمام این تلاش‌ها را با وجود نداشتن پایان دلچسب، ارزشمند خوانده است.

شواهد امر نشان از این دارد که مایکروسافت در تلاش است تا از شر هزینه‌های سنگین تصاحب نوکیا که تقریبا دستاورد چندانی را برای مایکروسافت نداشت، رهایی یافته و سیاست‌های خود در مورد محصولات سری سرفیس را در مورد گوشی‌های هوشمند نیز به کار بگیرد. باید دید که آیا رونمایی و عرضه‌ی سرفیس فون در سال آینده‌ی میلادی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا خیر؟ آیا مایکروسافت قادر است همچون محصولات سرفیس پرو و سرفیس بوک، نظر کاربران و منتقدان را به سوی خود جلب کند؟

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات