۲۰۱۵ بهترین سال فعالیت Spotify؛ افزایش کاربران و دو برابر شدن درآمد

پنج‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای هم‌اکنون به عنوان پرطرفدارترین سرویس استریم موسیقی شناخته می‌شود. Spotify با اینکه در ماه‌های اخیر رقیب سرسختی از جانب اپل پیدا کرده اما هنوز از لحاظ درآمد در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از برتری‌های اسپاتیفای نسبت به اپل موزیک ارائه سرویس سه ماهه رایگان است که اپل پس از خرید حساب پولی این امکان را فراهم می‌کند.

اسپاتیفای چند روز پیش از طرح اشتراک خانوادگی جدید خود با تنها ۱۵ دلار ماهانه برای حداکثر ۶ نفر پرده برداشت تا مزیت اپل موزیک در این زمینه را از بین ببرد.

دنیل ایکی، بنیانگذار این سرویس در ماه مارس اعلام کرد که توانسته‌اند تعداد عضویت‌های سرویس خود را به ۳۰ میلیون کاربر (رایگان و پولی) برسانند. در حالی که این آمار در زمین حریف، یعنی اپل موزیک برابر با ۱۳ میلیون حساب پولی است.

اسپاتیفای امروز درآمد سالانه برای سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرده که در آن نکته واضح دو برابر شدن درآمد است که اکنون برابر با ۲.۱۷ میلیارد دلار شده است. پرداختی اسپاتیفای تقریبا ۸۴ درصد از کل درآمد سال ۲۰۱۵ این شرکت را تشکیل می‌دهد.

درآمد بیشتر اسپاتیفای برابر با افزایش پرداخت‌ها به هنرمندانی است که در این سرویس آلبوم‌ها و موسیقی‌های خود را عرضه کرده‌اند. اسپاتیفای اعلام کرده که توانسته در سال قبل ۱.۶ میلیارد دلار به هنرمندان فعال در این سرویس پرداخت کند. این شبکه با اینکه در مقدار درآمد رشد دو برابری را تجربه کرده اما از لحاظ سود ۱۷۳.۱ میلیون دلار ضرر داشته است.

اسپاتیفای برای اینکه از رقیب خود، اپل موزیک، همچنان جلوتر بماند باید سرویس‌ خود را بهتر از همیشه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات