صفحه نمایش جدید با ۸۴۷ پیکسل در هر اینچ، رکورد تراکم پیکسلی را شکست

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
رزولوشن QHD و فول اچ‌دی در حال حاضر به عنوان استانداردی در بین گوشی‌های هوشمند پرچمدار پذیرفته شده‌اند؛ اما فناوری همیشه در حال پیشرفت است و نمایشگری با رزولوشن ۸۴۷ پیکسل در هر اینچ حالا علاوه بر شکستن رکورد تراکم پیکسلی نمایشگرها، به زودی روانه‌ی بازار نیز خواهد شد.
تبلیغات

شرکت چینی Tianma در جریان کنفرانسی در سن‌فرانسیسکوی آمریکا از صفحه‌نمایش LCD خود با تراکم پیکسلی ۸۴۷ پیکسل در هر اینچ پرده برداشت. این تراکم پیکسلی حتی از صفحه‌نمایش اکسپریا زد ۵ پریمیوم با ۸۰۶ پیکسل در هر اینچ نیز بیشتر است.

تیانما یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن 4K در 2K را در کنار یک صفحه‌نمایش ۱۰.۴ اینچی با رزولوشن 8K در 4K برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به نمایش گذاشته است. هر دوی این صفحات نمایش از ساختار LTPS بهره برده و از فناوری lcd منفی برای ارائه‌ی کنتراست ۱۲۰۰ به یک استفاده می‌کنند. 

البته در حال حاضر صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ی کافی تراکم پیکسلی دارند که چشم عادی قابلیت تشخیص پیکسل‌ها را نداشته باشد؛ اما جایی که نیار به رزولوشن بالاتر احساس می‌شود، مربوط به واقعیت مجازی است. با ارائه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی گوگل و سامسونگ، حالا شرکت‌های بزرگ نیز قصد دارند تا رزولوشن 4K را وارد صفحات نمایش محصولات خود کنند.

تیانما شرکت بزرگی در زمینه‌ی تولید صفحات نمایش نیست و انتظار می‌رود به زودی ال‌جی، سامسونگ و شارپ که حالا توسط فاکسکان خریداری شده نیز وارد دنیای 4K شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات