اولین تصاویر از کالبدشکافی آنر V8 هواوی

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
چند هفته‌ی پیش کمپانی هواوی از گوشی هوشمند جدید خود با نام آنر V8 رونمایی کرد. این محصول از سری گوشی‌های اقتصادی و به صرفه‌ی آنر است و پرچمدار هواوی محسوب نمی‌شود. آنر V8 به تازگی در چین کالبدشکافی شده و اجزای داخلی آن به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از هفته‌ها گمانه‌زنی و شنیدن شایعات گوناگون، هواوی تصمیم گرفت که گوشی آنر V8 را به صورت رسمی رونمایی کند. این اتفاق در روز ۲۱ اردیبهشت رخ داد. این دستگاه قدرتمندترین گوشی ساخته شده توسط هواوی نیست؛ اما قدرتمندترین گوشی هوشمندی است که تاکنون تحت برند آنر به بازار آمده است. این دستگاه دارای بدنه‌ای فلزی بوده و نمایی بسیار شیک و براق دارد. این گوشی در قاب پشتی خود پذیرای دو دوربین است. اما این‌ها تنها مشخصات خوب آنر V8 نیستند؛ این گوشی هوشمند مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوبی نیز دارد.

حالا نخستین کلبد شکافی از این گوشی هوشمند در اینترنت منتشر شده است. اگر نگاهی به مجموعه عکس‌های زیر بیندازید می‌توانید دید بسیار خوبی نسبت به اجزای داخلی آنر V8 به دست آورید.

گزارش‌ها حاکی از این واقعیت است که آنر V8 آسان‌ترین گوشی برای تعمیر در بین تمامی گوشی‌های هوشمند نیست. این گوشی هوشمند دارای بدنه‌‌ای فلزی است و اگرچه هواوی با این کار زیبایی خاصی به دستگاه بخشیده است، اما بهای آن هم سخت‌تر شدن تعمیر این گوشی است. این تیم معتقدند که هر فردی نمی‌تواند آنر V8 را باز کرده و به تعمیر آن بپردازد. البته هواوی نهایت تلاش خود را برای آسان‌تر شدن تعمیرپذیری این گوشی کرده است. این کمپانی در سر هم بندی قطعات و چسباندن قسمت‌های مختلف آنر V8 به هم از چسب زیادی استفاده نکرده است. کاری که اپل بسیار به آن علاقه دارد و با این اقدام، تعمیر آیفون را به کابوسی برای تعمیرکاران دیگر تبدیل کرده است. در هر صورت اگر قصد خرید آنر V8 را دارید، تعمیر این دستگاه آن‌قدر هم سخت نیست که بخواهید به این خاطر از خریدش منصرف شوید.

آنر V8 در نسخه‌های مختلفی در دسترس است. یکی از نسخه‌‌های این گوشی دارای صفحه‌نمایشی فول اچ‌دی است، در حالی که نسخه‌ی دیگر از صفحه نمایشی کواد اچ‌دی بهره می‌برد. هردوی این نسخه‌ها دارای صفحه‌نمایشی ۵.۷ اینچی بوده و از ۴ گیگابایت رم بهره می‌برند. نسخه‌ی دارای صفحه‌نمایش فول اچ‌دی از ۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و تراشه‌ی کرین ۹۵۰ بهره می‌برد. این تراشه دارای پردازنده‌ای ۸ هسته‌‌ای و ۶۴ بیتی بوده و توسط هواوی طراحی و تولید شده است. نسخه‌ی کواد اچ‌دی این گوشی از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و تراشه‌ی کرین ۹۵۵ بهره می‌برد. این دو نسخه در ظاهر کاملا به هم شبیه هستند و نمی‌توان با نگاه کردن به بدنه و ساختار فیزیکی آن‌ها، مشخصاتشان را تعیین کرد.

آنر V8 از یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد. ظرفیت این باتری روی کاغذ بسیار خوب است، اما عملکرد آن به بهینه‌سازی‌های اعمال شده توسط هواوی و مصرف انرژی این گوشی بستگی دارد. هر دو نسخه‌ی این گوشی از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کنند و می‌توان تا سقف ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی خارجی را به آن‌ها افزود. دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت هواوی آنر V8 دیده می‌شود و دوربین سلفی آن نیز یک نمونه‌ی ۸ مگاپیکسلی است. اندروید ۶ مارشمالو به صورت پیش‌فرض روی آنر V8 نصب شده است و در نگاه اول می‌توان رابط Emotion UI هواوی را در آن تشخیص داد. این دستگاه دارای عرض ۷۷.۶، طول ۱۵۷ و ضخامت ۷.۸ میلی‌متر است؛ وزن آن هم ۱۷۰ گرم است که برای یک گوشی ۵.۷ اینچی با بدنه‌ی فلزی بسیار خوب به نظر می‌‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات