تقاضا برای گوشی های هواوی در اروپا و آمریکا دلیل رشد فروش این شرکت بوده است
هواوی به عنوان سومین برند پرفروش گوشیهای تلفن همراه در جهان شناخته میشود. این شرکت پس از موفقیتهای زیادی که در بازار داخلی و سپس آسیا داشت، توانست موفقیتهای خود را در بازارهای اروپایی و آمریکایی نیز ادامه دهد. علیرغم کاهش نسبی فروش گوشیهای هوشمند در مدت اخیر، روند صعودی فروش گوشیهای هواوی همچنان ادامه دارد.
طبق گزارشهای منتشر شده نرخ افزایش فروش گوشیهای هوشمند در سهماههی آخر سال ۲۰۱۵ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۹.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. گفته میشود این رقم در سهماههی اول سال جاری به ۳.۹ درصد رسیده است. سامسونگ به عنوان رتبهی اول فروش در جهان، علیرغم این که تعداد گوشی بیشتری در این مدت نسبت به سال گذشته فروخته است، هنوز سهمی برابر با ۲۳.۲ درصد از بازار را در اختیار دارد. اپل نیز همانطور که در گزارشات اخیر اعلام کرده بود با کاهش فروش مواجه بوده و سهم این شرکت از ۱۷.۹ به ۱۴.۸ درصد رسیده است.
اما در این میان تولیدکنندگان چینی موفقیتهای خوبی داشتهاند. شیائومی که در رتبهی پنجم این جدول است، افزایش فروش آنچنانی نداشته اما اوضاع برای هواوی و اوپو به عنوان رتبههای سوم و چهارم خوب بوده است. سهم هواوی از بازار در این مدت با افزایش مواجه بوده و این شرکت توانسته ۸.۳ درصد از بازار را در اختیار بگیرد. اکثر افراد تصور میکنند این فروش بالای هواوی به دلیل فروش گوشیها و قطعات این شرکت در بازار چین است در حالی که هواوی بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون بازارهای اروپا و آمریکا است.
اما اوپو به عنوان رتبهی چهارم سهم زیادی از فروش خود را به دلیل بازار چین به دست آورده و فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، حدود دوبرابر شده است.
اما یکی از بازندگان بزرگ این رتبهبندی، شرکت لنوو است که نتوانسته رتبهی خوبی در این لیست کسب کند. شرکتهای تولیدکنندهی گوشیهایی با سیستمعاملهای دیگر نیز سهم ناچیزی را از بازار در اختیار گرفتهاند. گوشیهایی با سیستم عاملهای غیر از اندروید و iOS که در سال گذشته ۳.۴ درصد از بازار را در اختیار داشتهاند، امسال با کاهش سهم مواجه شدهاند و تنها ۱.۱ درصد از فروش گوشیها به آنها اختصاص داشته است و میتوان بازار کنونی گوشیهای هوشمند را بازاری دوقطبی برای اندروید و iOS نامید.