تماشا کنید: تاثیر API جدید گوگل بر عملکرد و گرافیک بازی های موبایل

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته، گوگل در جریان کنفرانس سالانه‌ی توسعه دهندگان، از دستاورد‌های جدید خود در زمینه‌های متنوع نظیر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اپلیکیشن‌ها و البته اندروید N، پرده برداری کرد. در این کنفرانس صحبت‌هایی هم در خصوص وولکان، API گرافیکی جدید گوگل شد. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید اندروید N پاییز امسال بصورت رسمی منتشر خواهد شد. در این نسخه از سیستم عامل اندروید، شاهد قابلیت‌های امنیتی و کاربردی به همراه بهبود‌هایی در عملکرد آن خواهیم بود. از جمله‌ی بهبودهای عملکردی می‌توان به پشتیبانی بومی از API گرافیکی جدید گوگل موسوم به وولکان در اندروید N اشاره کرد. این API برای توسعه دهندگان امکان کنترل مستقیم پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه‌ها را فراهم خواهد کرد. به لطف این API، بدون آنکه شاهد افتی در عملکرد دستگاه باشیم، بازی‌ها با افکت‌هایی نظیر موشن بلور، انعکاس‌های پیشرفته‌تر و افکت آب، گرافیک بهتری خواهند داشت.

در حال حاضر Vulkan، در پرچمداران جدید سامسونگ، گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج پشتیبانی می‌شود، اما با این حال تعداد اپلیکیشن‌هایی که از این API استفاده می‌کنند، بسیار کم و انگشت‌شمار است. اضافه شدن وولکان بصورت بومی به نسخه‌ی جدید از سیستم عامل اندروید، امکان دسترسی به این API برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها فراهم می‌شود و به این ترتیب در آینده شاهد انتشار بازی‌های با بهره‌گیری از قابلیت‌های وولکان خواهیم بود.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئویی از قابلیت‌های وولکان را تماشا کنید. در این ویدئو شاهد مقایسه‌ی گرافیک بازی Need For Speed در دو حالت با و بدون استفاده از ای پی آی وولکان خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات