تماشا کنید: سفر در زمان یا شباهت دوربین یکی از تماشاگران رقابت بوکس با گوشی هوشمند

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سفر در زمان موضوعی است که ریشه در تاریخ علم بشر داشته و بسیاری در طول تاریخ در راستای تحقق آن تلاش کرده‌اند. حال آنکه مشاهده‌ی یک گجت متفاوت در دست یکی از تماشاگران رقابت مایک تایسون و پیتر مک‌نیلی که مربوط به سال‌های میانه‌ی دهه‌ی نود میلادی است، بسیاری را به تعجب واداشته؛ چراکه این گجت یا دوربین بسیار شبیه به گوشی‌های هوشمند امروزی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در طول تاریخ علم، همواره تلاش‌های بسیاری برای طراحی و تولید یک ماشین زمان انجام شده است. شاهد این مدعی را باید در داستان‌های متعدد علمی تخیلی بدانیم که تاکنون در مورد ماشین زمان و سفر در طول زمان منتشر شده یا روی پرده‌ی نقره‌ای بصورت فیلم‌های سینمایی نمایش داده شده است. انتشار بخشی از ویدیوی مربوط به مبارزه‌ی مایک تایسون با پیتر مک‌نیلی مربوط به سال ۱۹۹۵ میلادی باعث شده تا بسیاری از علاقمندان به مباحث مربوط به سفر در زمان متعحب شوند. در این ویدیو یکی از تماشاگران، گجتی را در دست دارد که با استفاده از آن به ثبت تصویر از جریان مسابقه می‌پردازد. گجتی که در دست این تماشاگر است، شباهت بسیاری به گوشی‌های هوشمند کنونی مورد استفاده دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم این رقابت بین مایک تایسون و پیتر مک‌نیلی بوده و در ۱۹ آگوست سال ۱۹۹۵ میلادی در شهر لاس وگاس بین دو بوکسور سرشناس انجام شده است. انتشار ویدیوی مورد نظر در یوتیوب نه با اشاره به مبارزه، بلکه با پررنگ‌کردن گجتی است که در دست یکی از تماشاگران قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید شکل و شمایل گوشی‌های مورد استفاده از سال ۲۰۰۰ میلادی تغییر کرده و رفته رفته طی یک دگردیسی چند ساله، به حالت امروزی رسیده است؛ حال آنکه گجت مورد استفاده توسط فرد مورد نظر شباهت زیادی به گوشی‌های امروزی دارد.

البته کانال AllThings Creepy که در یوتیوب فعالیت می‌کند با بررسی ویدیوی مورد نظر فرضیه‌های دیگری را در این خصوص مطرح کرده است. این کانال به این موضوع اشاره کرده که در سال ۱۹۹۵، دوربین‌های کامپکتی وجود داشته‌اند که از نظر ظاهر و فرم‌فکتور بسیار شبیه به گوشی‌های کنونی بوده‌اند؛ برای مثال می‌توان به QV-100 کاسیو و Fotoman لاجیتک اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ اگر شما به ماشین زمان دسترسی داشتید، در صورت سفر به گذشته چه صحنه‌هایی را با دوربین گوشی هوشمندتان به ثبت می‌رساندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات