ساندی تایمز: کمیسیون اروپا گوگل را به دلیل زیر پاگذاشتن قوانین تجارت ۳.۴ میلیارد دلار جریمه می‌کند

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پیشروترین کمپانی‌های دره‌ی سیلیکون با پرونده‌های دعاوی متعددی دست به گریبان است که یکی از این پرونده‌ها از جانب کمیسیون اروپا بر علیه گوگل به جریان افتاده و این کمپانی را متهم به زیر پاگذاشتن قانون تجارت آزاد کرده است. حال شنیده‌ها حکایت از تعیین جریمه‌ی ۳.۴ میلیارد دلاری از سوی این کمیسیون برای گوگل دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارش ساندی تایمز نشان از این دارد که گوگل به دلیل زیر پاگذاشتن قاوانین تجارت آزاد یا آنتی تراست با یک جریمه‌ی بالا که رکوردی در دنیای تجارت است، روبرو خواهد شد. اطلاعات ارائه شده توسط ساندی تایمز نشان از این دارد که کمیسیون اروپا در نظر دارد تا با یک جریمه‌ی ۳.۴ میلیارد دلاری غول جستجو را نقره داغ کند.

کمیسیون اروپا گوگل را به اتهام زیر پاگذاشتن قوانین تجارت آزاد مورد اتهام قرار داده است. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی از اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی از سرویس جستجوی خود به نفع سرویس‌های فروش خویش سواستفاده کرده؛ بطوریکه در نتایج جستجو، سرویس فروش کالا و سرویس خود را بالاتر از رقبا قرار داده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط رویترز که برگرفته از داده‌های ارائه شده توسط منابع آگاه است، پس از سه تلاش ناموفق به منظور سازش با کمیسیون اروپا در ۶ سال اخیر، گوگل هم‌‌اکنون برنامه‌ای برای پشت سر گذاشتن اتهامات مطرح شده ندارد؛ مگر آنکه کمیسیون اروپا در مورد موارد مطرح شده تجدید نظر کند.

شماری از افراد نزدیک به فرآیند پرونده‌ی مورد نظر در گفتگو با تلگراف اعلام کرده‌‌اند، جریمه‌ی گوگل در ابتدای ماه آینده‌ی میلادی بصورت رسمی اعلام خواهد شد. البته منابع نزدیک به این موضوع اشاره کرده‌‌اند که هنوز توافق نهایی در مورد مبلغ جریمه‌‌ای که برای گوگل در نظر گرفته شده، صورت نگرفته است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ساندی تایمز، گوگل از این پس از نظر دستکاری نتایج جستجو نیز شاهد ممنوعیت‌هایی خواهد بود. کمیسیون اروپا قادر است تا ۱۰ درصد از درآمد سالیانه‌ی کسب شده توسط کمپانی‌ها را به عنوان جریمه تعیین کند که در صورت اعمال جریمه‌ی حداکثری برای گوگل، این کمپانی ملزم به پرداخت ۶ میلیارد یورو خواهد شد. کمیسیون اروپا در سال ۲۰۰۹ نیز اینتل را به دلیل زیر پاگذاشتن قوانین تجارت آزاد به جریمه‌ای ۱.۱ میلیارد یورویی محکوم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات