تولید ۳۹ درصد انرژی الکتریکی در آمریکا با نصب باتری خورشیدی روی سقف خانه ها

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک و تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث شده تا متخصصین تمام موارد ممکن برای استفاده از چنین انرژی‌هایی را برآورد کنند. به همین منظور آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت انرژی آمریکا گزارشی را منتشر کرده که طی آن به بررسی جوانب استفاده از پنل‌های خورشیدی روی سقف تمامی ساختمان‌های سطح آمریکا پرداخته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سقف را باید یکی از ارکان تمام ساختمان‌هایی خواند که به دست بشر ساخته می‌شود. سقف یک ساختمان علاوه بر جلوگیری از ورود برف و باران و تابش نور خورشید، شماری از تاسیسات را نیز در بالای ساختمان‌ها نگه می‌دارد؛ هرچند در برج‌های مدرن می‌توان به جایگاه نشست هلیکوپتر و آنتن‌های مخابراتی نیز اشاره کرد. این روزها گزینه‌ی دیگری نیز به ابزاری را که روی سقف خانه‌ها قرار می‌گیرد، اضافه شده و آن چیزی نیست جز پنل‌های باتری خورشیدی. شتاب برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از آلودگی هوا، استفاده از انرژی‌های پاک را به عنوان یک گزینه‌ی حیاتی در بسیاری از کشور‌ها مطرح کرده است. از این‌رو آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در وزارت انرژی ایالت متحده‌ی آمریکا گزارشی را منتشر کرده که در آن به بررسی تمام جوانب استفاده از پنل‌های خورشیدی روی ساختمان‌ها پرداخته است.

در بررسی‌های صورت گرفته توسط وزارت انرژی آمریکا، سقف ساختمان‌ها در بیش از ۱۲۸ شهر این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. در بررسی مورد نظر سقف تمام ساختمان‌ها اعم از کوچک و بزرگ برای میزبانی از پنل‌های خورشیدی فوتوولتائیک بررسی شده و میزان انرژی تولید شده در هر منطقه‌ای با توجه به ظرفیت موجود محاسبه شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، در کشور آمریکا می‌توان ۳۹ درصد از انرژی کل مصرفی را با استفاده از قراردادن باتری‌های خورشیدی روی سقف، تولید کرد.

تولید بیش از ۳۹ درصد از انرژی مصرفی در آمریکا با استفاده از پنل‌های خورشیدی در ایالات متحده‌ عدد بسیار بزرگی است که البته با در نظر گرفتن حداقل تولید با استفاده از پنل‌های خورشیدی، حاصل شده است. در صورتی که امکان تولید انرژی از پنل‌های خورشیدی نصب شده روی زمین را نیز به مجموع انرژی تولید شده توسط باتری‌های خورشیدی اضافه کنیم، سهم بسیار بیشتری از تولید انرژی الکتریکی به پنل‌های خورشیدی اختصاص خواهد یافت. در صورت اضافه کردن سایبان پارکینگ‌ها و نمای ساختمان‌هایی که همیشه در معرض تابش آفتاب هستند، میزان انرژی تولید شده از راه پنل‌های خورشیدی بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

باید دید که آیا گزارش‌های این چنینی راه را برای اتخاذ سیاست‌های به منظور استفاده‌ی هر چه بیشتر از پنل‌های خورشیدی باز خواهد کرد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات