اولین آزمایش هایپرلوپ با موفقیت به پایان رسید

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین نسخه قابل آزمایش و عملیاتی از هایپرلوپ در صحرای نوادی آمریکا آزمایش شد و توانست از این آزمایش با موفقیت بیرون بیاید. این فناوری ممکن است به کلی آینده حمل و نقل را متحول کند. در واقع در نوع خود، فناوری هایپرلوپ پیشرو به شمار می‌رود و قادر است به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در آزمایش امروز، تنها بخشی از این پروژه آزمایش شد و قرار است کل دستگاه اواخر سال ۲۰۱۶ آزمایش شود. این وسیله توانست شتاب ۰ تا ۱۸۶ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۱ ثانیه طی کند. این وسیله پس از پیمودن ۱۰۰ متر ایستاده است.

مهندسان و سازندگان شرکت هایپرلوپ وان که پیش از این تحت عنوان هایپرلوپ تکنولوجیز فعالیت می‌کردند انتظارات بالایی از این پروژه دارند و توانسته‌اند آزمایش POAT یا «تست رانش فضای باز» را هر چند در مقیاسی کوچک اما با موفقیت به نتیجه برسانند.

هایپرلوپ نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌ایکس مطرح شده است.

Hyperloop

در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکم‌فرماست تا اصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت. هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند.

البته تا اجرایی شدن و بهره برداری از آن زمان بسیاری مانده است، چرا که هزینه بهره برداری از آن در حال حاضر ۷۰ میلیارد دلار است که باید کاهش یابد و موانع زیست محیطی بسیاری در راه آن قرار دارد. برای مثال آلودگی صوتی آن در حال حاضر به قدری است که نمی‌توان آن را در نزدیکی مناطق مسکونی استفاده کرد.

اما مدیر عامل شرکت هایپرلوپ وان اعلام کرده زمانی که بتوانیم مراحل ساخت و تکمیل این فناوری را به پایان برسانیم می‌توانیم به سرعت ۵۶۵ کیلومتر بر ساعت برسیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات