فاکسکان برای تولید آیفون کارخانه‌ ۱۰ میلیارد دلاری در هند احداث می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی فاکس‌کان در نظر دارد با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری، کارخانه‌ای در کشور هندوستان به منظور تولید گوشی‌های هوشمند آیفون احداث کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که مذاکرات با دولت هند در حال رسیدن به سرانجام بوده و دو کمپانی اپل و فاکس‌کان محل احداث این کارخانه‌ی بزرگ را نیز انتخاب کرده‌‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش‌ اکونومیک تامیز هند، کمپانی فاکس‌کان در حال نهایی کردن سرمایه‌‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری خود برای احداث یک کارخانه مخصوص تولید آیفون در کشور هند است. همانطور که اشاره کردیم این کارخانه به تولید گوشی‌های هوشمند اپل اختصاص یافته و حتی اپل و فاکس‌کان محل احداث این کارخانه را نیز تعیین کرده‌‌اند.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که فاکس‌کان در نظر دارد تا یک زمین ۱٫۲۰۰ هکتاری را در ماهاراشترای هندوستان برای احداث این کارخانه اختصاص دهد. همانطور که اشاره کردیم این کارخانه‌ی جدید اختصاصا برای تولید آیفون در نظر گرفته شده و هزینه‌ی مورد نظر بیش از ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که زمان برآورد شده برای راه‌اندازی این کارخانه‌ی جدید، ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.

فاکس‌کان در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ بین ۱۰ تا ۱۲ کارخانه‌ی تولید آیفون احداث کند. این کمپانی تایوانی پیش از این سابقه‌ی تولید گوشی‌های نوکیا را در این کشور دارد. فاکس‌کان تولید محصولات نوکیا را از سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از تصاحب کمپانی فنلاندی توسط مایکروسافت در این کشور متوقف کرده است.

سیاست‌های هند در قبال افتتاح فروشگاه‌های کمپانی‌های خارجی در این کشور بسیار سخت گیرانه بود، حال آنکه مسئولان این کشور در یک سال اخیر این امر را تسهیل کرده و قوانین جدیدی را برای سهولت فعالیت‌ کمپانی‌های غیر هندی تصویب کرده‌‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل اجازه‌ی افتتاح فروشگاه در این کشور را به دست آورده، حال آنکه کاپرتینویی‌ها در این خصوص اظهار نظر نکرده‌‌اند.

علاوه بر افتتاح فروشگاه عرضه‌ی محصولات و کارخانه‌ی تولید آیفون، اپل در نظر دارد تا یک مرکز تحقیقاتی نیز در حیدرآباد هند ایجاد کند. انتظار می‌رود اقدامات مورد نیاز برای ایجاد چنین مرکزی از اواخر سال جاری میلادی با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری آغاز شود. براساس اطلاعات ارائه شده این مرکز بیش از ۱۵۰ کارمند خواهد داشت، حال آنکه در فرآیند ساخت نیز برای بیش از ۴٫۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

تیم کوک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی اعلام کرد که هندوستان پتانسیل بالایی برای فروش آیفون‌های این کمپانی دارد. وی به این موضوع اشاره کرده که هندوستان را باید چین جدید در ۷ تا ۱۰ سال آینده خواند. اپل در نظر دارد تا حضور پررنگ‌تری در این کشور داشته باشد، چراکه فروش آیفون‌های اپل در فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشدی ۵۶ درصدی در هند بوده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات