گوگل به طور جدی روی پروژه Soli کار می‌کند

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سال گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود یک پروژه‌ی جدید به نام Soli معرفی کرد. این پروژه در مورد ساخت سنسورهای کوچکی است که حرکات کاربران را تشخیص می‌دهند. اخیرا خبرهایی از تغییر و تحولات مدیریتی در این پروژه شنیده می‌شود اما کارشناسان معتقدند گوگل به طور جدی در حال کار روی این پروژه است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پروژه‌ی Soli یکی از پروژه‌های بزرگ و بلندپروازانه‌ی گوگل است. این پروژه در مورد طراحی و ساخت سنسورهای کوچکی است که حرکات کاربران را تشخیص می‌دهند و کاربران بدون تماس می‌توانند دستورات را به منظور کارهای مختلف برای این سنسورها ارسال کنند. مدیر این پروژه به تازگی گوگل را ترک کرده و خبرها نشان‌دهنده‌ی این بود که ممکن است گوگل کار روی پروژه‌ی Soli را متوقف کند. اما نشانه‌هایی از اقدامات جدی گوگل برای ادامه‌ی این پروژه وجود دارد.

رجینا دوگان (Regina Dugan) مدیر بخش تکنولوژی پیشرفته و آزمایشگاه پروژه‌های گوگل بود که مدیریت پروژه‌ی Soli را نیز به عهده داشت. دوگان به تازگی گوگل را به مقصد فیسبوک ترک کرده و به نظر می‌رسید این اقدام ضرر بزرگی برای پروژه‌ی Soli باشد. نکته‌ی دیگر این که مایکروسافت نیز به تازگی در حال تحقیق روی پروژه‌ی مشابهی است. همه‌ی این موارد باعث می‌شود تا کاربران احتمال لغو پروژه توسط گوگل را متصور شوند. اما با توجه به خبرهای جدید می‌توان به این نکته پی برد که گوگل در حال فعالیت جدی روی این پروژه است.

یک لیست استخدامی جدید در گوگل منتشر شده که در بین آن استخدام یک معمار نرم‌افزار برای پروژه‌ی سولی به چشم می‌خورد. در ادامه‌ی این آگهی استخدامی نیز به این نکته اشاره شده که این معمار نرم‌افزاری وظیفه‌ی هماهنگی پروژه با بخش گجت‌های پوشیدنی گوگل را نیز به عهده خواهد داشت. هفته‌ی گذشته نیز یک آگهی استخدام برای مهندس سخت‌افزار پروژه‌ی سولی منتشر شد که وظیفه‌ی هماهنگی سنسور با پلتفرم‌های مختلف را بر عهده خواهد داشت. اسنادی که پیش از این منتشر شده بود نیز نشان می‌دادند که گوگل در حال ارسال نمونه‌های آزمایشی برای توسعه‌دهندگان مختلف در سرتاسر ایالات متحده است. این عمل گوگل نشان می‌دهد که شرکای تجاری آنها برای پیشرفت پروژه و نهایی کردن آن ابراز تمایل کرده‌اند و گوگل قصد دارد این طرح را نهایی کرده و روی دستگاه‌های مختلف اجرا کند.

طبق اسناد منتشر شده، گوگل در صدد است تا توسعه‌دهندگان، بخش‌های مختلف این پروژه را آزمایش کنند. بخش‌هایی مانند مکانیزم‌های پردازشی، سیستم‌عامل، رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری این سنسور در دستگاه‌های مختلف.

به هر حال به نظر نمی‌رسد که گوگل این پروژه‌ی بزرگ را رها کرده باشد و با توجه به این که کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت به زودی برگزار می‌شود، می‌توان منتظر خبرهای جدیدی از پروژه‌ی Soli در این رویداد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات