سرویس صوتی الکسا به شکل اپلیکیشن برای iOS عرضه شد

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس صوتی آمازون موسوم به آلکسا پیش از این فقط در صورتی در اختیار کاربران قرار می‌گرفت که از سخت‌افزارهای مخصوص مانند بلندگوهای Echo استفاده می‌کردند. اما به تازگی آمازون اقدام به انتشار اپلیکیشنی به نام Lexi برای سیستم عامل iOS کرده که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به سخت‌افزارهای مربوطه، از سرویس صوتی آلکسا بهره ببرند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آمازون با ارائه سرویس صوتی آلکسا در محصول Echo Dot سعی در گسترش استفاده از قابلیت‌های این سرویس کرد و حالا قرار است این دستیار باز هم فعالیت خود را گسترش دهد. Lexi نام اپلیکیشن جدیدی است که به دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS 9 امکان اتصال به سرویس صوتی Alexa را می‌دهد. این یعنی اگر شما آیفون دارید، هم اکنون می‌توانید بدون نیاز به خرید محصولاتی مانند Echo Dot یا بلندگوی هوشمند Echo از دستیار صوتی آلکسا استفاده کنید. درحالیکه دستیارهای صوتی مجازی دیگر مانند سیری، کورتانا و گوگل‌ناو در حال اضافه کردن قابلیت‌های اختصاصی و جدید هستند، ارائه دستیار صوتی آمازون به طوری که برای استفاده از آن نیاز به سخت‌افزار نباشد یک اقدام بسیار خوب به شمار می‌آید.

ارائه سرویس‌های صوتی آلکسا برای اولین بار توسط وب‌سایت The Next Web معرفی شد و امکانات بسیاری را ارائه می‌داد ولی با این وجود برای بهره بردن از آن نیاز به سخت‌افزار هماهنگ با آلکسا بود. اپلیکیشن Lexi به کاربران امکان دسترسی به بیشتر امکانات کاربردی این سرویس صوتی را می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به بخش مهارت‌ها، کنترل خانه‌های هوشمند، سفارش مجدد محصولات از آمازون و البته پرسیدن هر نوع سوالی اشاره کرد. اگر به اپلیکیشن Lexi علاقمند شده‌اید می‌توانید از هم اکنون آن را با قیمت ۴.۹۹ دلار از فروشگاه اپ‌استور خریداری و دانلود کنید.

نظر شما در مورد دستیار صوتی آمازون چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات