آیفون تاثیرگذارترین گجت تاریخ نام گرفت

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از اینکه نام استیو جابز فقید ۵ بار و نام تیم کوک ۳ بار در بین ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار تاریخ آمریکا قرار گرفت، حالا نوبت به آیفون رسیده تا لقب تاثیرگذارترین گجت تاریخ را به خود اختصاص دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نشریه‌ی تایمز از اپل به عنوان کمپانی تغییر دهنده‌ی تاریخ و پول‌ساز یاد می‌کند و آن را یک قهرمان واقعی می‌داند. در دنیای امروز که زندگی ما پر شده از انوع گوشی‌های هوشمند با نمایشگر لمسی، این آیفون اپل است که توانسته تاثیرگذارترین گجت تاریخ لقب بگیرد. آیفون اولین گوشی هوشمند دنیا نیست، ولی اولین دستگاه از سری محصولات بسیار موفق اپل است که رابطه‌ی ما با دنیای پردازش و اطلاعات را به شکل اساسی تغییر داده است.

همچنان این گوشی به ویژه نسخه‌های جدید آن فروش خوبی را تجربه می‌کنند و از نظر اعتبار برند، بازاریابی هوشمندانه و سودآوری به استاندارد مهمی تبدیل شده‌اند. از نظر نوآوری نیز تیم کوک معتقد است با اضافه کردن قابلیت‌های جدید و تکنولوژی‌های برتر به عنوان بخشی ضروری از زندگی مردم می‌توان مشتریان بیشتری را جذب کرده و هنوز برای هر اقدامی فرصت هست.

البته رکوردشکنی‌های کوپرتینونشین‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و اپل در بین ۵۰ گجت برتر نشریه‌ی تایمز گزینه‌های دیگری دارد. جایگاه سوم در اختیار مکینتاش، رتبه‌ی نهم از آن آیپاد، مکان ۲۵ در اختیار آیپد و سرانجام رتبه‌ی ۳۸ مربوط به آی‌بوک است.

اما بر خلاف تصور نه اپل‌اچ و نه ساعت هوشمند پبل در این لیست جایی ندارند و جایگاه ۴۲ به فیت‌بیت تعلق دارد که این مکان را مدیون اضافه‌کردن گام‌شمار به ساعت دیجیتال و تولید انبوه آن است. این اقدام الهام‌بخش کمپانی‌های دیگری در بخش ابزارهای پوشیدنی شده است. در این لیست دیگر فناوری‌ها مانند روکو پلیر نت‌فلیکس، هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت، کنسول بازی وی نینتندو، پلی‌استیشن سونی، کتابخوان کیندل آمازون و گوشی دروید موتورولا به چشم می‌خورد.

به جز آیفون و آیپاد، محصولات خاطره‌انگیزی چون سونی ترینیترون سال ۱۹۶۸، واکمن سال ۱۹۷۹، آی‌بی‌ام مدل ۵۱۵۰ سال ۱۹۸۱ و حتی رادیو ترانزیستور TR-1 ریجنسی سال ۱۹۵۴ در بین ۱۰ گجت برتر و موثر به چشم می‌خورد. این فهرست نشان می‌دهد که جنگ گجت‌ها در دنیای امروز چه وضعی دارد و نوآوری کمپانی‌های پیشگامی چون سامسونگ، سونی، گوگل یا موتورولا تا چه اندازه مهم بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات