انویدیا و سامسونگ برای حل دعواهای حقوقی به توافق رسیدند

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا و سامسونگ چند سالی است که بر سر حقوق ثبت مالکیت و پتنت‌ها درگیر دعواهای حقوقی با یکدیگر هستند. این دو شرکت که هر دو در زمینه‌های مختلف فناوری پیشگام هستند، به تازگی با یکدیگر به توافق رسیده‌اند تا مشکلات حقوقی بینشان را حل و فصل کنند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از انواع خبرهای مهم دنیای تکنولوژی، دعواهای حقوقی شرکت‌های بزرگ این صنعت است. دو شرکت بزرگ انویدیا و سامسونگ نیز از این قائده مستثنی نیستند و چند سالی است که در موضوعات ثبت مالکیت معنوی و استفاده از پتنت‌های یکدیگر، مشغول دعواهای حقوقی هستند. اما خبری که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که این دو شرکت به توافقاتی برای حل و فصل این دعواها دست پیدا کرده‌اند.

طبق گفته‌ی منابع شرکت Nvidia، توافق صورت گرفته بین این شرکت و سامسونگ موجب لغو تمامی شکایت‌های این دو شرکت در زمینه‌ی مالکیت حقوقی در دادگاه‌های محلی، کمیسیون تجارت بین‌الملل و اداره‌ی ثبت اختراعات ایالات متحده‌ی آمریکا از یکدیگر می‌شود. بعلاوه این توافق شامل اهدای مجوز تعداد کمی از پتنت‌ها توسط این دو شرکت به یکدیگر می‌شود. البته در مورد جبران خسارت یا اهدای مجوز پتنت‌های جامع‌تر در این توافق صحبتی به میان نیامده است. اطلاعات بیشتری نیز در مورد این توافق در دست نیست و مشخص نیست که آیا این توافق در ازای پرداخت وجهی بین دو شرکت بوده است یا خیر.

شروع دعواهای حقوقی انویدیا و سامسونگ از پاییز ۲۰۱۴ بوده که در آن زمان، انویدیا سامسونگ را متهم به سوء استفاده از پتنت‌های این شرکت در زمینه‌ی چیپ‌های گرافیکی کرد. در جواب این اتهام، سامسونگ نیز شکایتی بر علیه انویدیا تنظیم کرد و این شرکت را متهم به نقض حقوق ۶ پتنت خود کرد و بعلاوه این اتهام را عنوان کرد که انویدیا در یکی از تبلیغات خود، به دروغ پردازنده‌ی خود را سریع‌ترین پردازنده‌ی گوشی‌های هوشمند عنوان کرده است.

به هر حال حل این مشکلات حقوقی می‌تواند تمرکز شرکت‌ها را روی پروژه‌های اصلی و همکاری‌های آتی افزایش دهد. بعلاوه به نظر می‌رسد اکثر دعواهای حقوقی انجام گرفته بین شرکت‌های فناوری، جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و تنها برای قرار گرفتن در صدر اخبار است. به نظر شما هدف اصلی شرکت‌های بزرگ فناوری از تنطیم چنین شکایت‌هایی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات