مایکروسافت سرویس Flow را با کارکردی شبیه به IFTTT معرفی کرد

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در خفا سرویس جدیدی را با عنوان Mircrosoft Flow توسعه داده که کارکردی شبیه به IFTTT دارد. با استفاده از این سرویس می‌توان فرآیند‌های جریان کاری خودکاری را ایجاد کرده که در صورت رویدادن یک موضوع، بصورت پیوسته انجام می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت سرویس جدیدی را با عنوان Microsoft Flow ایجاد کرده که با استفاده از آن می‌توان بصورت خودکار جریان‌های کاری را ایجاد کرد تا در صورت روی‌دادن یک اتفاق خاص، بصورت پیوسته اجرا شوند. شاید با شنیدن روند کار این سرویس به یاد سرویس دیگری با همین کاربری بیافتیم که IFTTT نام دارد. از جمله‌ی سرویس‌های دیگر با کاربری مشابه می‌توان به Zapier نیز اشاره کرد. سرویس مایکروسافت هم‌اکنون در نسخه‌ی پیش نمونه به راه افتاده؛ هرچند صفحه‌ی flow.microsoft.com در دسترس نیست.

استفان سیسیلانو، مدیر ارشد برنامه‌ریزی در مایکروسافت در مورد Flow چنین اظهار نظر کرده است:

با استفاده از سرویس جدید مایکروسافت می‌توان دو تا سه سرویس مختلف را با یکدیگر ترکیب کرد. ما در Microsoft Flow با بیش از ۳۵ سرویس دیگر ارتباط داریم که از جمله‌ی این سرویس‌ها می‌توان به SharePoint و سرویس‌های دیگری غیر از محصولات مایکروسافت نظیر توییتر اشاره کرد.

با نگاهی به مستندات این سرویس می‌توان تا حدودی به عملکرد این سرویس پی برد. برای مثال شماری از فرآیند‌های برنامه‌ریزی Flow حول سرویس ارتباطی Slack است که با استفاده از آن‌ می‌توان در صورت لایک کردن یک توییت، بصورت خودکار شاهد ارسال توییت مورد نظر از طریق Slack باشیم. اتصال به آفیس نیز یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های Flow است. برای مثال می‌توان فرایند کار را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا در صورت دریافت ایمیل، شاهد اضافه شدن یک سطر به فایل اکسل تعیین شده باشیم. امکان ایجاد تایم‌لاین جدید در فیس‌بوک، ایجاد فایل در گوگل درایو و شماری از قابلیت‌های دیگر، گوشه‌ای از امکاناتی است که Flow در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

جالب‌ترین نکته در مورد سرویس Flow مایکروسافت، امکان ایجاد ارتباط بین سرویس‌هایی است که توسط کمپانی‌هایی غیر از مایکروسافت توسعه یافته است. توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با استفاده از این سرویس جریان‌های کاری اختصاصی را همانند که API برای برنامه‌ی خود ایجاد کنند تا کاربرا بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات