ال جی AppDrawer را به رابط کاربری UX 5.0 گوشی جی 5 اضافه کرد

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌ جی چند ماه قبل نسل جدید پرچمدار تلفن‌های هوشمند خود را با نام G5 معرفی کرد. این محصول با طراحی ماژولار توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. در کنار تغییرات سخت‌افزاری، حذف بخش App Drawer (منو اپلیکیشن‌ها) در این محصول از جمله تغییرات مهم دیگر بود. حالا این شرکت تصمیم گرفته این بخش را به رابط کاربری UX 5.0 اضافه کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تلفن هوشمند ال‌جی G5 چند ماه قبل معرفی شد و از آن زمان تا کنون اخبار و توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. در کنار این اخبار و توجهات، انتقادهایی نیز به این محصول به عمل آمده که برخی از آن‌ها باعث شده تا برخی از طرفداران این برند نسبت به خرید جی ۵ مردد شوند. به عنوان مثال می‌توان به تکنولوژی ماژولار این دستگاه اشاره کرد که اگرچه به خودی خود یک قابلیت ویژه به حساب می‌آید اما به دلایلی برخی آن را مناسب نمی‌دانند. حتی در بخش رابط کاربری ال‌جی تغییراتی را اعمال کرده که این امر نیز برای خیلی از کاربران خوشایند نبوده است.

تاکنون کاربران منتظر بودند شرکت یاد شده لانچری مانند UX 4.0 که در پرچمدار سال گذشته بکار رفته بود را رسما ارائه کند، اما حال مشخص شده که این کمپانی کره‌ای قصد دارد با انتشار یک لانچر جدید از رابط کاربری امسال با نام UX 5.0 استفاده کند.

lg g5 ux 5.0

برای دسترسی به این بخش جدید، کاربران باید به منو تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و سپس گزینه About Phone را انتخاب کنید. سپس Update Center و در نهایت App Update را برگزینند. حالا در این لیست گزینه‌ای به نام Home & app drawer و نیز گزینه دیگری به نام Home selector قابل مشاهده است. هرچند ممکن است در برخی از بازارها و نیز در دستگاه‌های عرضه شده توسط برخی اپراتورها این گزینه‌ها فعلا در دسترس نباشند.

ممکن است تصمیم ال‌جی مبنی بر حذف بخش App Drawer بسیاری از افراد را شوکه کرده باشد، اما برخی از رقبای این کمپانی هم اکنون مدتی است که این کار را انجام داده‌اند. لنوو از جمله این شرکت‌ها است و نیز امکان دارد گوگل هم در نسخه‌های بعدی اندروید این بخش را به طور کلی حذف کند.

lg g5

در حال حاضر حتی گزینه‌ای وجود دارد که می‌توان در صورت نیاز بخش App Drawer را بازگرداند. اما سوال اینجاست که با توجه به رقابت تنگاتنگی با رقیب داخلی این کمپانی یعنی سامسونگ، و نیز آنچه که ا‌چ‌تی‌سی ارائه می‌کند، چنین تغییراتی چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟ برخی بر این باورند که تلفن هوشمند LG G5 فقط اثبات یک طرح مفهومی است. این اعتقاد همان قضاوتی‌ است که بسیاری از افراد در مورد نسل اولیه تلفن هوشمند LG G Flex نیز داشتند.

حال با توجه به بازگشت بخش App Drawer، آیا محبوبیت ال‌جی افزایش خواهد یافت؟ آیا شما هم آن را دانلود کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در این مورد با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات