تیم کوک در رابطه با کاهش فروش در بازار موبایل: "این نیز می گذرد"

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل برای اولین‌بار در تاریخ تولید گوشی‌های آیفون با کاهش فروش مواجه شده است. تیم کوک مدیر عامل این شرکت دلیل این کاهش فروش را عدم توسعه‌ی بازار موبایل می‌داند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دیروز ، اپل میزان فروش سه ماهه دوم خود را اعلام کرد و برای اولین بار، فروش آیفون نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته کاهش یافته است. در سه‌ماهه‌ی دوم امسال، اپل ۵۱.۲ میلیون گوشی آیفون فروخت که این مقدار با کاهش ۱۶.۳ درصدی نسبت به فروش ۶۱.۲ میلیونی سال گذشته همراه است.

زمانی که از تیم کوک در رابطه با بازار موبایل سوال پرسیده شد، او بار دیگر اقتصاد جهانی را مقصر این کاهش فروش دانست. تیم کوک گفت:

همانطور که می‌دانید در حال حاضر بازار موبایل، رشد نمی‌کند. البته از نظر من، این مشکلات به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از مناطق دنیا است و ما خوشبین هستیم که این شرایط نیز می‌گذرد.

پیش‌بینی می‌شد که فروش آیفون کاهش یابد، اما اپل بیش از ۵۰.۷ میلیون گوشی پیش‌بینی شده توسط وال‌استریت را به فروش رساند.

تیم کوک اعلام کرد که انتظار افزایش فروش در مناطقی از دنیا را دارد که البته این ارتقاء فروش بیشتر شبیه به افزایش فروش در زمان آیفون ۵ اس است تا آیفون 6.

کوک گفت:

همه ما می دانیم که دوران آیفون 6 همراه با افزایش فروش چشمگیری بود.

او همچنین اعلام کرد که در شش ماهه‌ی گذشته، تعداد افرادی که از دستگاه‌های دیگر به آیفون مهاجرت کرده‌اند، بیش از هر زمان دیگری بوده است.

آیا اپل می‌تواند بار دیگر فروش خود را افزایش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات