هرآنچه از کنفرانس WWDC 2016 اپل انتظار داریم

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC همیشه از جذابیت خاصی در بین اهالی تکنولوژی برخوردار بوده؛ چراکه در طی این رویداد همیشه جدیدترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اپل معرفی می‌شوند. امسال نیز WWDC 2016 از دوشنبه ۲۴ خرداد ۹۵ کار خود را آغاز خواهد کرد و تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد یافت. اگر می‌خواهید بدانید امسال باید منتظر چه چیزهایی در این رویداد باشیم در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چندی پیش اپل رسما تاریخ برگزاری کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC را تایید کرد و این زمان روز ۱۳ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ (۲۴ تا ۲۸ خرداد ۱۳۹۵) و در سانفرانسیسکو خواهد بود. همانند سال‌های گذشته، بلیط‌های این رویداد به صورت شانسی و از طریق سیستم بخت‌آزمایی به دست افراد خواهد رسید. اگر شما نیز از علاقمندان به رویداد مورد بحث هستید با ما همراه شوید؛ زیرا در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه که قرار است WWDC 2016 برایمان به ارمغان بیاورد را مرور کنیم.

فروش بلیط‌ها از طریق سیستم بخت آزمایی (لاتاری) خواهد بود

همانند روال هر ساله اپل در برگزاری رویداد مورد اشاره، بلیط‌های WWDC امسال نیز از طریق سیستم قرعه‌کشی و به صورت شانسی به دست علاقمندان خواهد رسید. توسعه‌دهندگان می‌توانستند شانس خود را برای خرید بلیط از طریق این لینک آزمایش کنند. در هر صورت اگر از جمله افرادی باشید که برای خرید بلیط انتخاب شده‌اید، باید مبلغ ۱۵۹۹ دلار برای آن پرداخت کنید. اما در صورتی که اطلاعیه‌ای رسمی مبنی بر  برنده شدن بلیط برایتان ارسال نشده باشد نمی‌توانید بلیط یاد شده را خریداری کنید. طبق برنامه، اپل با تمامی افرادی که در این قرعه‌کشی برنده شده بودند از روز ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) تماس گرفته است. در ادامه بیانات رسمی اپل را در مورد ثبت‌نام در رویداد WWDC 2016 با هم می‌خوانیم:

ارائه کمک‌های مالی به دانش‌آموزان منتخب

درست همانند سال‌های گذشته، امسال نیز کمک‌های مالی WWDC به دانشجویان منتخب اعطاء خواهد شد تا این افراد بتوانند فرصت حضور در کنفرانس را داشته باشند. برای بهرمندی از کمک‌هزینه دانش‌آموزی باید ۱۳ ساله یا بزرگتر باشید و نیز یک دانش‌آموز یا دانشجوی تمام وقت به حساب آیید یا از سازمان‌های علمی آموزشی فارق‌التحصیل شده باشید. علاوه بر این، اپل کمک هزینه سفر ۱۲۵ نفر از این افراد را نیز علاوه بر کمک هزینه شرکت در کنفرانس پرداخت خواهد کرد. بیانات اپل در این مورد را در زیر با هم می‌خوانیم:

کمک هزینه‌های مالی WWDC به دانش‌آموزان و فارق التحصیلان مراکز آموزشی معتبر اعطا خواهد شد تا این افراد بتوانند فرصت خوبی برای شرکت در کنفرانس امسال داشته باشند. همچنین برخی توسعه دهندگانی که برای دریافت کمک‌هزینه انتخاب می‌شوند، نیازی به پرداخت هیچ وجهی نخواهند داشت و یک بلیط رایگان WWDC 2016 دریافت خواهند کرد. علاوه بر تمامی این موارد، امکان دارد هزینه سفر برخی از دریافت کنندگان این کمک‌هزینه‌ها نیز توسط اپل پرداخت شود.

اگر شما هم به پیشنهادهای مخصوص دانش‌آموزان برای شرکت در کنفرانس امسال WWDC علاقمند شده‌اید می‌توانید از طریق این لینک اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

اپل هفته را با نطق اصلی آغاز خواهد کرد

این بخش نیز همانند سالیان پیش است و امسال هم در WWDC 2016 اپل مراسم را با یک نطق اصلی آغاز خواهد کرد. این نطق در روز دوشنبه ۲۴ خرداد ۹۵ بیان می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر به طول خواهد انجامید. در نطق اصلی به موضوعات بسیاری اشاره می‌شود که از جمله این موضوعات می‌توان به تمرکز زیاد بر مواردی که به توسعه‌دهندگان مرتبط است اشاره کرد.

پس از نطق اصلی، اپل از توسعه‌دهندگان بزرگترین اپلیکیشن‌های سال گذشته که توانسته‌اند جایزه‌ی طراحی این شرکت را کسب کنند، تقدیر به عمل خواهد آورد. بخشی از بیانات اپل درباره‌ی نطق اصلی به شرح زیر است:

جایزه‌ی طراحی اپل به اپلیکیشن‌هایی که برای آیفون، آیپد، ساعت هوشمند اپل‌واچ، اپل تی‌وی و مک تولید شده و برتری تکنیکی خاص، نوآوری و طراحی شاخصی دارند اعطا می‌شود.
bill garham

برخی از رویدادها در سالن بیل گارهام (Bill Graham) برگزار خواهند شد

در گذشته، اپل رویداد WWDC خود را  فقط در Moscone West سانفرانسیسکو برگزار می‌کرد که این شامل نطق اصلی و جلسات مرتبط می‌شد. اما امسال اپل روز اول فستیوال مورد بحث را در سالن بیل گارهام برگزار خواهد کرد. اگر با این سالن آشنایی ندارید باید خاطر نشان کنیم که رویدادهای معرفی آیفون ۶ اس، آیپد پرو و اپل تی‌وی در همین سالن برگزار شده است.

درحالیکه اهالی کاپرتینو هیچ دلیل خاصی را برای این تغییر اعلام نکرده‌اند، اما وجود فضای زیاد برای صندلی‌ها در سالن بیل گارهام را می‌توان یکی از این دلایل دانست و از طرفی این شرکت از تمام ظرفیت سالن مورد اشاره برای معرفی آیفون ۶ اس بهره نگرفت. لازم به ذکر است که بیل گارهام قابلیت میزبانی از ۷۰۰۰ نفر را دارد؛ درحالیکه Moscone West در حدود ۴۵۰۰ نفر ظرفیت دارد.

افرادی که قصد شرکت در WWDC امسال را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که سالن بیل گارهام در حدود یک مایلی Moscone West قرار دارد. اما همانطور که اشاره کردیم مراسم امسال در روز دوشنبه از سالن Moscone West کار خودش را آغاز خواهد کرد.

apple softwares

در آینده از ۴ مورد از نرم‌افزارهای اپل آگاهی می‌یابیم

در کنفرانس مطبوعاتی WWDC 2016 اپل به نحوی اشاره کرده که در مورد ۴ پلتفرم نرم‌افزاری‌اش حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. این ۴ پلفترم iOS، OS X، whatchOS و tvOS هستند. اپل خود اعلام کرده که در طی رویداد مورد اشاره، بروزرسانی بسیار بزرگی را برای هر کدام از سیستم‌عامل‌های خود معرفی خواهد کرد؛ هر چند انتظار نداریم این تغییرات چندان متفاوت و خاص باشند.

اما چیزی که انتظار داریم ارائه‌ی نسخه‌ی ۱۰ سیستم‌عامل موبایلی محبوب اپل یعنی iOS است. همچنین می‌توانیم انتظار ارائه‌ی نسخه جدیدی از سیستم‌عامل Mac OS X را داشته باشیم. همچنین بر اساس اطلاعاتی که از اپل لو رفته احتمال اینکه نام این سیستم‌عامل به macOS تبدیل شود نیز وجود دارد. اما انتظار معرفی هیچ سخت‌افزاری جدیدی برای iOS نمی‌رود؛ چراکه اپل اساسا اینگونه اطلاعات را در کنفرانس پاییز خود فاش می‌کند.

اینکه شرکت مورد بحث دقیقا چه نرم‌افزارهایی را عرضه خواهد کرد هنوز مشخص نیست. پیش‌ از این برخی منابع گزارش داده بودند که اپل قصد دارد در بروزرسانی بزرگ بعدی خود، دستیار صوتی سیری را به مک بیاورد و در کنار این موضوع، نسخه‌ی جدیدی از آن را برای iOS ارائه دهد. پس می‌توان در این بخش نیز منتظر تغییرات چشمگیری باشیم.

wwdc 2016 new macbooks

احتمال زیادی وجود دارد که مک‌بوک‌های جدید را ببینیم

بسیار محتمل است که در جریان WWDC امسال مدل‌‌های بروزرسانی شده‌ای از مک‌بوک ۱۲ اینچی این محصول را ببینیم. در ماه مارس گزارشی منتشر شد که در آن اعلام شده بود اپل امسال هم مک‌بوک ۱۲ اینچی جدید و هم مدل بروزرسانی شده مک‌بوک‌پرو‌های خود را معرفی خواهد کرد.

در دیگر گزارش‌ها نیز به این نکته اشاره شده که مک‌بوک‌های فوق‌باریک جدید نیز اواخر سال میلادی جاری از راه می‌رسند. 

در پارک Yerba Buena اجتماعی برگزار نخواهد شد

برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، اجتماع همیشگی در پارک Yerba Buena در طی مراسم WWDC نخواهد بود؛ اما در عوض این بخش در سالن بیل گارهام برگزار می‌شود. هر سال اپل برای جشن گرفتن موفقیت‌ها پس از کنفرانس مورد بحث، تجمع یاد شده را به همراهی توسعه‌دهندگان برگزار می‌کند.

شما می‌توانید تمامی بخش‌های این رویداد را به صورت زنده استریم کنید

اگر نسبت به پرداخت ۱۵۹۹ دلار برای خرید بلیط WWDC 2016 تمایلی ندارید، اپل این رویداد را به صورت زنده استریم خواهد کرد که این شامل نطق اصلی نیز می‌شود. مراسم مورد اشاره از وب‌سایت WWDC و همین‌طور اپلیکیشن مخصوص این رویداد به صورت زنده پخش خواهد شد و پس از برگزاری مراسم نیز امکان مشاهد‌ه‌ی آن وجود دارد. از آنجا که معمولا برنامه‌ها در اینگونه کنفرانس‌ها با سرعت بالایی برگزار می‌شوند و نیز نطق‌ها خیلی سریع بیان می‌شوند، اینکه امکان مشاهده‌ی مجدد مراسم وجود دارد یک نکته‌ی بسیار خوب به حساب می‌آید. همچنین اپل باید بروزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن مخصوص WWDC در اپ استور عرضه کند که انتظار می‌رود به زودی این آپدیت در دسترس کاربران قرار بگیرد.

برای آگاهی لحظه‌ به لحظه از مراسم WWDC می‌توانید به صفحه‌ی مخصوص این رویداد که تمامی جزئیات را به طور لحظه‌ای ارائه می‌دهد مراجعه کنید.

آیا شما هم برای کنفرانس WWDC 2016 هیجان‌زده‌ شده‌اید؟ شما امسال چه انتظاری از این رویداد دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات