FBI برای رمزگشایی آیفون 5c مهاجم سن برناردینو یک میلیون دلار پرداخت کرده است

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با وجود پایان یافتن نزاع اپل با اِف بی آی همچنان شاهد انتشار اخباری در حاشیه‌ی این موضوع هستیم. آخرین اخبار منتشر شده گویای این موضوع است که FBI برای رمزگشایی آیفون مهاجم سن برناردینو دست به جیب برده و بیش از یک میلیون دلار خرج کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از کش و قوس‌های فراوان و اظهار نظر افراد مختلف در مورد پرونده‌ی نزاع اپل و اِف بی آی، این نهاد امنیتی در آخرین لحظات حاضر به ادامه دادگاه نشد و اعلام کرد که موفق شده تا بدون نیاز کمک اپل، آیفون 5c مهاجم سن برناردینو را رمزگشایی کند. حال کومی، یکی از مدیران اِف بی آی اعلام کرده که این نهاد امنیتی برای رمزگشایی آیفون 5c، مبلغی بیش از تمام حقوق دریافتی وی را در طول هفت سال آینده، پرداخت کرده است. رویترز با حسابی سرانگشتی به تخمین میزان دریافتی کومی در هفت سال آینده پرداخته و به عدد ۱.۳ میلیون دلار رسیده است.

اِف بی آی پس از رها کردن ادامه‌ی دادگاه، مستقیما تلاش‌های خود برای استخراج اطلاعات و رمزگشایی آیفون را آغاز کرد، حال آنکه به گزارش سی اِن اِن، این نهاد امنیتی موفق نشده تا اطلاعات چندان کاربردی و مهمی را از این گوشی هوشمند به دست بیاورد.

البته مبلغ اشاره شده تنها یک برآورد ساده است که با نگاهی به بودجه‌ی اِف بی آی و موارد مشابه موجود می‌توان آن را تا حدودی منطقی خواند. سال گذشته، یک کاشف روزنه‌ی امنیتی در قبال دریافت یک میلیون دلار، یک روزنه‌ی امنیتی را در iOS 9 ارائه می‌کرد. براساس آخرین شنیده‌ها، بودجه‌ی FBI در سال ۲۰۱۷ برای تحقیقات سایبری مبلغی قریب به ۵۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است، حال آنکه مشخص نیست چه میزان از این بودجه برای هزینه کردن در قراردادهای همکاری با سایر کمپانی‌ها خرج خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که توسط یک منبع ناشناس ارائه شده، FBI مبلغ مورد نظر را طی یک پرداخت به کمپانی مورد نظر ارائه کرده است. این منبع برخلاف شایعات مطرح شده که کمپانی Celebrite را طرف اِف بی آی معرفی می‌کردند، این کمپانی را رمزگشای آیفون 5c نخوانده، هرچند وی اطلاعاتی را در مورد کمپانی مورد نظر ارائه نکرده است. کومی پیش از این اشاره کرده که روش مورد استفاده برای رمزگشایی آیفون 5c برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند جدید اپل نظیر آیفون 5s ممکن نیست.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات