دانشمندان موفق به طراحی ترانزیستوری سریع و منعطف برای ابزارهای پوشیدنی شدند

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت روزافزون ابزارهای پوشیدنی، این صنعت از سوی کارشناسان و متخصصان جدی‌تر گرفته شده است. به تازگی دانشمندان روشی ارزان برای تولید یک ترانزیستور سریع و منعطف کشف کرده‌اند که در ابزارهای پوشیدنی کاربرد دارد.
تبلیغات

گروهی از محققان ویسکانسین-مدیسن روشی جدید و ارزان برای تولید ترانزیستورهای سیلیکونی بسیار سریع و منعطف کشف کرده‌اند که در ابزارهای پوشیدنی کاربرد زیادی دارد. در این روش از پرتوهای (اشعه‌های) الکترونی برای ساخت قالب‌های بازیافتی از الگوهای مورد نیاز استفاده می‌شود. ضمن اینکه در این روش از یک چاقوی خیلی‌خیلی کوچک برای برش تکه‌های مورد نظر به الگوی مناسب بهره می‌گیرند.

حاصل این کار یک ترانزیستور بسیار کوچک (نه به اندازه‌ی طراحی تک مولکولی) و منعطف است که می‌تواند به صورت وایرلس (بی‌سیم) داده‌ها را منتقل کرده و در فرکانس کاری ۱۱۰ گیگاهرتز نیز کار کند. یعنی این ترانزیستور توانایی پردازش‌های بسیار سریع را دارد و می‌تواند به سریع‌تر و قوی‌تر شدن ابزارهای پوشیدنی آتی کمک شایانی کند.

Zhenqiang Ma، مدیر این تحقیق می‌گوید امکان استفاده از این روش تولید در مقیاس انبوه نیز وجود دارد. به عنوان مثل تولیدکنندگان می‌توانند از پین‌های غلتشی برای تهیه الگوهای پلاستیکی منعطف به شکل رول استفاده کنند. Ma و تیمش نتایج مطالعات خود را در Scientific Reports به چاپ رسانده‌اند و مدعی شده‌اند که امکان استفاده از روش آنها در دنیای واقعی وجود دارد:

ما به دنبال روشی (لوازم الکترونیک منعطف) نیستیم که در حال حاضر در صنعت نیمه‌هادی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش ما برای چاپ رول بر روی پلاستیک یا فویل‌های فلزی کاربرد دارد.

به نظر شما این روش چه آینده‌ای دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات