به دنبال سیل در تایلند قیمت دیسک سخت در تهران 4 برابر شد!

پنج‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
به دنبال سیل در تایلند قیمت دیسک سخت (HDD) روز به روز گران تر می شود. تایلند دومین کشور تولید کننده دیسک های سخت در دنیا است و به دلیل تخریب شدید کارخانه های این کشور، موجودی دیسک سخت در کل دنیا با کاهش شدید مواجه شده است. دیسک سخت یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر است که به دنبال گران شدن آن قیمت لپ تاپ، کامپیوتر شخصی و دیگر ابزارهای کامپیوتری افزایش یافته اند.
تبلیغات

یک ماه پیش قیمت دیسک سخت 500 گیگابایتی به حدود 40 هزار تومان رسیده بود اما پس از سیل در تایلند قیمت این قطعه اساسی کامپیوتر حدود 20 تا 40 درصد افزایش یافت. با طولانی شدن مدت زمان تعطیلی کارخانه های تولید کننده دیسک سخت قیمت HDD ها نیز همچنان رو به افزایش است تا جای که امروز دیسک سخت 500 گیگابایتی در بازار تهران بین 145 تا 165 هزار تومان بفروش رسید!

افزایش قیمت دیسک سخت باعث افزایش قیمت نوت بوک و نت بوک ها نیز شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که پس از سیل بیش از 14,000 کارخانه در تایلند آسیب دیده اند. مطالعات نشان می دهد که کارخانه های تولید کننده دیسک سخت از همه بیشتر خسارت دیده اند.

شواهد نشان می دهد که کمبود دیسک سخت سخت تا اوایل سال 2012 میلادی یعنی حدود 2 ماه دیگر ادامه خواهد داشت و قیمت این قطعه مهم نیز ممکن است بیش از این افزایش یابد.

منبع: CSMonitor 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات