چین با عبور از ژاپن، به دومین بازار پردرآمد برای فروش اپلیکیشن های مبتنی بر iOS تبدیل شد

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
چینی‌ها به سرعت در حال پیشرفت در تمام زمینه‌ها بوده و بسیاری از رتبه‌های اول و دوم را مخصوصا در حوزه‌ی فناوری از آن خود می‌کنند. براساس گزارش جدید منتشر شده، کاربران چینی از نظر درآمدزایی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مبتنی بر iOS، کشور ژاپن را پشت سرگذاشته و جایگاه دوم را تصاحب کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موسسه‌ی تحقیقاتی App Annie که در زمینه‌ی ارائه‌ی آمار به حوزه‌ی گجت‌های موبایل فعالیت می‌کند، امروز با ارائه‌ی گزارشی در مورد درآمد کسب شده از طریق اپلیکیشن‌های iOS، چین را به عنوان دومین کمپانی در این رده‌بندی معرفی کرد. چینی‌ها موفق شده‌اند تا جایگاه ژاپن را در این رتبه‌بندی از آن خود کنند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط App Annie، ضریب افزایش درآمد کسب شده از کاربران چینی در پلتفرم iOS در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۲.۲ برابر شده است. در این بین حوزه‌ی بازی در کنار اپلیکیشن‌هایی نظیر Fantasy Westward Journey، MOBA و The Legend of Mir 2 بیشترین توجهات را به خود جلب کرده‌اند. در صورتی که روی آمار ارائه شده دقیق‌تر شویم، می‌توان مشاهده کرد که چینی‌ها با توجه به افزایش استقبال از بازی‌ها، موفق به عبور از ژاپنی‌ها شده‌اند؛ چراکه عرضه‌ی انواع اپلیکیشن‌ها درون کشور چین به دلیل وضع قوانین سخت و عدم اجازه‌ی فعالیت، باعث شده تا بسیاری از توسعه‌دهندگان از ورود به بازار این کشور ناامید شده باشند. چین بیش از ۱.۳ میلیارد جمعیت دارد که آن را به بازاری سودمند برای بسیاری از کسب و کارها تبدیل کرده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط Mewzoo، ارزش بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۴.۸ میلیارد دلار برآورد شده است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ ارزش این بازار در کشور چین به تنهایی به ۱۱.۱ میلیار دلار برسد.

ایالات متحده‌ی آمریکا در زمینه‌ی بیشترین درآمد از محل فروش اپلیکشن‌های iOS در رتبه‌ی اول قرار دارد؛ اما برآوردها نشان از این دارند که در صورت ادامه‌ی این روند، چینی‌ها موفق می شوند تا در چند فصل آینده، آمریکایی‌ها را نیز پشت سر بگذارند. البته در صورتی که درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز به حساب آوریم، در این صورت ژاپن مجددا به رتبه‌ی دوم باز می‌گردد. اپل در دوسال اخیر، ورود موفقی را به بازار چین داشته و از این‌رو رشد فروش اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مبتنی بر iOS در این کشور رشد نجومی داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات