شیائومی سه‌ ماهه اول سال 14.8 میلیون تلفن‌ هوشمند فروخت

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی از جمله کمپانی‌هایی است که با وجود قدمت کمی که در صنعت موبایل دارد، پیشرفت چشمگیری داشته است. بر اساس آماری که به‌تازگی منتشر شده، این شرکت در سه‌ماهه نخست سال میلادی جاری، توانسته 14.8 میلیون تلفن هوشمند به‌فروش برساند. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

در حال حاضر شیائومی پس از هواوی، دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند چین است. این شرکت در سال گذشته جمعا موفق به فروش ۷۰ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند شده و اگرچه این رقم چشمگیر بنظر می‌رسد اما هدف شیائومی در سال گذشته فروش ۸۰ میلیون تلفن‌هوشمند بود و با توجه به آنچه در واقعیت رخ داد، می‌توان گفت به هدف یاد شده نرسیده است. کمپانی چینی مورد بحث، به‌دنبال ارتقای نتایج نهایی فروش امسال خود است و در راستای این هدف، در سال جاری چندین دستگاه پیشرفته معرفی کرده که پرچم‌دار تلفن‌های هوشمندش یعنی Mi 5 یکی از آن‌ها است. این گوشی در ماه فوریه معرفی شد و پس از مدت کوتاهی Redmi 3 Pro از راه رسید. می‌توان گفت یبشتر میزان فروش گزارش شده شیائومی برای سه‌ماهه اولیه ۲۰۱۶ به دلیل عرضه همین محصولات است.

این اطلاعات توسط تحلیلگر معروف، کوین وَنگ که در مؤسسه تحقیقاتی چینی و شناخته شده IHS کار می‌کند ارائه شده‌اند. بر طبق گفته ونگ، شیائومی برنامه‌ریزی کرده بود تا در سه‌ماهه اول سال جاری ۱۴/۸ میلیون دستگاه بفروش برساند و البته این رقم شامل فروش جهانی محصولات نیز می‌شود. حالا این هدف بخوبی تحقق یافته و این شرکت در بازه زمانی مورد اشاره، مانند سال ۲۰۱۵ که توانست ۱۴/۹۸ میلیون دستگاه را بفروشد، موفق به فروش ۱۴/۷ میلیون محصول شده است. در هر صورت این آمار برای شیائومی بد نیست، بخصوص اینکه تلفن‌هوشمند Mi 5 در حال حاضر فقط از طریق روش فروش‌ سریع در دسترس مشتریان قرار دارد. پس از عرضه این محصول به روش مستقیم در نواحی بیشتر و بخصوص کشوری مانند هند، می‌توان انتظار داشت فروش این شرکت بیشتر شود. همچنین انتظار می‌رود Redmi 3 Pro به دلیل جذابیتی که دارد، طی ماه‌های آینده به‌صورت مستقیم عرضه شود و شیائومی تصمیم دارد چند دستگاه دیگر را نیز در چند ماه آتی معرفی کند. Xiaomi Max نیز به‌زودی از راه خواهد رسید و در نیمه دوم سال جاری هم انتظار می‌رود تلفن هوشمند Mi Note 2 معرفی شود.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم شیائومی در سال جاری چه نتایجی در بخش فروش به دست خواهد آورد چرا که انتظار می‌رود Mi 5 تأثیر خوبی بر تعداد کل محصولات عرضه شده این کمپانی داشته باشد. محصولات شیائومی همچنان از نظر دسترسی‌پذیری بسیار محدود هستند و این شرکت محصولات خود را فقط به‌صورت رسمی و در برخی از بازارهای خاص بفروش می‌رساند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود در سال جاری دامنه فروش خود را بیشتر گسترش دهد زیرا این موضوع تأثیر مستقیمی بر میزان فروش خواهد داشت. چین و هند دو بازار بسیار مهم هستند و از آن‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین بازارهای تلفن‌های هوشمند جهان یاد می‌شود. هواوی به دلیل فروش گسترده‌تر محصولات خود در سراسر جهان، توانسته جایگاه کنونی‌اش را بدست آورد و این روش قطعا برای شرکتی مثل شیائومی هم مفید واقع خواهد شد.

نظر شما در مورد میزان فروش شیائومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات