نوکیا در سال 2012 تبلت با سیستم عامل ویندوز 8 تولید می کند

پنج‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش بلومبرگ، مدیر عامل نوکیا اعلام کرده که شرکش قصد دارد وارد بازار تبلت ها شود و در اوایل سال 2012 تبلت با سیستم عامل ویندوز 8 تولید و روانه بازار امریکا کند. این بدین معناست که تلفن جدید Lumia 800 وارد بازار امریکا نخواهد شد و نوکیا قصد دارد تلفن و تبلت های ویندوزی را همزمان وارد بازار امریکا کند.
تبلیغات

تلفن Lumia 800 با سیستم عامل Windows Phone تا چند روز دیگر وارد بازار اروپا و آسیا خواهد شد. اما براساس اعلام نوکیا این تلفن ویندوزی فعلا در امریکا فروخته نخواهد شد. به نظر می رسد نوکیا قصد دارد این تلفن را همراه با تبلت Windows 8 روانه امریکا کند تا با کمپین تبلیغاتی یکپارچه، تاثیر بیشتری برروی مخاطبین بگذارد.

Stephen Elop، مدیرعامل نوکیا گفت:

[blockquote class="default"]ما قصد داریم به بازار امریکا باز گردیم و سهم بازار خود را به شدت افزایش دهیم. برنامه ما این است که با ارائه محصولات رقابتی و قیمت جذاب، بصورت کاملا قدرتمند وارد بازار امریکا شویم. ما می دانیم که باید حجم تولید خود را افزایش داده و هزینه های تولید را کاهش دهیم. همچنین می بایست بیش از پیش محصولات خود را متمایز کنیم تا در نهایت حاشیه سود ناخالص خود را افزایش دهیم.[/blockquote]

نوکیا در هفته گذشته اولین تلفن ویندوزی خود را معرفی کرد. این شرکت فنلاندی با مشکلات جدی در فروش تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل 10ساله خود روبرو است. نوکیا پس از معرفی iPhone در سال 2007 بیش از 60 میلیارد یورو (85 میلیارد دلار) از سهم بازار تلفن های هوشمند را از دست داده است. نوکیا امیدوار است با عرضه تلفن 420 یورویی Lumia 800 و 270 یورویی Lumia 710 بتواند مجددا وارد بازار تلفن های هوشمند شود.

Elop همچنین رسما تایید کرد که شرکتش قصد تولید تبلت های ویندوزی را در سال 2012 دارد و اعلام کرد: فرصت جدید در بازار تبلت ها ایجاد خواهد شد. ما فرصت ها را بررسی می کنیم و مطمئنا سعی خواهیم کرد تا وارد این بازار شویم.

نوکیا که زمانی رتبه اول فروش تلفن های همراه را داشت حال پس از سامسونگ و اپل در رتبه سوم قرار دارد. البته نوکیا هنوز به لطف فروش بالای تلفن های معمولی و ارزان قیمت خود، بیشترین تعداد فروش تلفن های همراه را دارد اما از نظر سود و میزان مبلغ فروش در رتبه سوم جای گرفته است.

منابع: Slash Gears | Businessweek

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات