فیسبوک واقعیت مجازی را به عینک شما می‌آورد

پنج‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
واقعیت مجازی یکی از موضوعات داغ و جنجالی این روزهای دنیای فناوری شده و شرکت‌های مختلف از سامسونگ و سونی و اچ‌تی‌سی گرفته تا گوگل و مایکروسافت و ... همگی به نوعی در این زمینه کارهایی انجام داده‌اند. فیسبوک نیز چندی است که واقعیت مجازی را جدی‌ گرفته و قصد دارد در آینده فناوری یاد شده را برای عینک‌ها ارائه کند. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

در کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک موسوم به F8، مدیرعامل و موسس این شبکه اجتماعی روی صحنه نقشه راه و هدف ۱۰ ساله شرکت خود را اعلام کرد. وی گفت که فیسبوک قصد ایجاد استریم زنده را دارد و این کار از طریق API های جدید انجام شده و توسعه دهنده می‌تواند از طریق آن، قابلیت استریم زنده را به سخت‌افزار مورد نظر اضافه کند. وی توضیح داده که فیسبوک به این موضوع فکر می‌کند که واقعیت مجازی چگونه بر زندگی ما تاثیرگذار خواهد بود. زاکربرگ همچنین تصویری از یک جفت عینک واقعیت افزوده را نشان داد که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها توسط عینک‌سازان ساخته شده و در دسترس کاربران قرار گیرد.

facebook vr glasses

در کنفرانس مورد بحث مدیرعامل فیسبوک همچنین ویدیویی را نشان داد که در آن دو بازی واقعیت مجازی به نمایش گذاشته شده و فیسبوک روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است. اما این ویدیو چیزی بیشتر از یک بازی را نشان می‌داد. در طول نطق اصلی کنفرانس، زاکربرگ به این نکته اشاره کرد که اولین گام او کتاب فیزیکی داستان‌های کودکانه بوده و فرزند او نیز ممکن است اولین قدم‌هایی که فیسبوک در این زمینه برداشته را با دوستان و خانواده‌اش به اشتراک بگذارد.

facebook vr selfie

در روز دوم کنفرانس توسعه دهنگان فیسبوک، Mike Schroepfer که سمت مدیر ارشد فناوری بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا را به عهده دارد، نسخه پیش‌نمایش دو اپلیکیشن واقعیت مجازی دو‌ نفره را با یکی از کارکنان این شرکت که در مقر اصلی این شرکت حاضر بود، به نمایش گذاشت. آواتارهای مجازی، براحتی قادر بودند از مکانی به مکان دیگر رفته و حتی یک سلفی نیز در این سفر واقعیت مجازی گرفته شد.

زاکربرگ به این موضوع اشاره کرد که زمان زیادی را برای انجام این کار صرف کرده، اما با وجود عرضه دو هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت و گیر وی‌آر به بازار که در طول این کنفرانس در دست توسعه دهندگان نیز بود، فیسبوک خود را در مرکز آینده واقعیت مجازی می‌بیند.

نظر شما در مورد فعالیت فیسبوک در حوزه واقعیت مجازی چیست؟ آیا با توجه به ماهیت اصلی این شرکت به عنوان یک شبکه اجتماعی آیا ورود به چنین حوزه‌هایی می‌تواند واقعا آینده دار باشد؟ نظرات خود را در این باره با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات