مایکروسافت کانتینیوم را به قابلیتی صد در صد کاربردی تبدیل می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کانتینیوم (Continuum) یکی از قابلیت‌های کلیدی ویندوز موبایل 10 است که مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای روی آن کرده و درصدد است از طریق آن، امکان تبدیل موبایل به کامپیوتر شخصی را میسر کند. حالا قرار است این قابلیت به مراتب بهتر از قبل شود.
تبلیغات

مایکروسافت در BUILD 2016 اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا کانتینیوم را به قابلیتی کلیدی و البته قابل استفاده تبدیل کند. تا پیش از این برای استفاده از این قابلیت به یک مانیتورِ غیر متصل به کامپیوتر نیاز داشتید.

به این ترتیب اگر می‌خواستید موبایل را به نمایشگر متصل کنید باید مانیتور را از کامپیوتر جدا می‌کردید؛ اما در آینده‌ی نزدیک امکان اتصال موبایل به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ و اجرای کانتینیوم وجود خواهد داشت و کاربر می‌تواند بدون نیاز به قطع ارتباط بین مانیتور و کامپیوتر، از کانتینیوم نیز استفاده کند و هر زمان مایل بود بین یکی از دو تصویر سوئیچ کند. 

این قابلیت برای افرادی که مایل نیستند تا اطلاعات موبایل خود را به کامپیوتر منتقل کنند بسیار خوب است و می‌توان اطلاعات را روی گوشی حفظ کرد و همزمان این اطلاعات را روی نمایشگر بزرگ‌تر مشاهده یا ویرایش کرد. اتصال کانتینیوم به کامپیوتر مبتنی بر ویندوز ۱۰ باعث می‌شود این دو سیستم‌عامل بصورت کاملا مستقل اجرا شوند و تاثیری از نظر امنیتی یا بازده روی یکدیگر نداشته باشند. 

ویژگی جدید دیگری که مایکروسافت به دنبال اضافه کردن آن است پشتیبانی از نمایشگرهای لمسی است؛ به این ترتیب می‌توان از نمایشگر یا لپ‌تاپ‌های لمسی برای کنترل موبایل ویندوز ۱۰ نیز استفاده کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات