کاهش تمایل افراد به اشتراک گذاری رویدادهای زندگی شخصی خود در فیسبوک

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با نگاهی به نیوز فید فیسبوک خود حتما متوجه شده‌اید که میزان پست‌های به اشتراک گذاشته شده مربوط به زندگی شخصی دوستانتان نسبت به تبلیغات مربوط به برندهای مختلف و ویدیوهایی که چندین بار به اشتراک گذاشته شده‌اند بسیار کمتر است. حالا فیسبوک هم بدنبال راهی برای ترغیب کاربران برای به اشتراک گذاری بیشتر رویدادهای زندگی شخصی افتاده است.
تبلیغات

آیا نیوز فید فیسبوک شما هم به محلی برای نمایش اطلاعات برندهای رنگارنگ، تبلیغات و ویدیوهایی که دوباره به اشتراک گذاشته شده‌اند تبدیل شده است؟ اگر پاسخ بله است، بخشی از این امر به خاطر این است که خود فیسبوک این طور می‌خواهد ولی طبق گزارش‌ The information بخش دیگر این اتفاق به این دلیل است که بر خلاف گذشته، کاربران کمتر به اشتراک گذاری اتفاق‌های روزمره، افکار و عکس‌های شخصی خود در فیسبوک مبادرت می‌ورزند.

به اشتراک گذاری در فیسبوک از نیمه سال سال ۲۰۱۴ تا نیمه سال ۲۰۱۵ حدود ۵.۵ درصد کمتر شده بنابراین اطلاعات کمتری برای فیسبوک وجود دارد تا به شما نمایش دهد. اما مشکل مهمتر این است که افراد دیگر مثل قبل شوق و ذوقی برای به اشتراک گذاری افکار، عکس‌های شخصی و البته برنامه‌هایی که در زندگی دنبال می‌کنند در فیسبوک ندارند. طبق این گزارش این گونه پست‌ها در فیسبوک چیزی حدود ۲۱ درصد کاهش داشته و این کاهش حتی در سال ۲۰۱۶ نیز وجود دارد هر چند که سرعت آن کمتر شده است. حالا در یک مقایسه نقطه به نقطه ۱۵ درصد کاهش را در پست‌های شخصی به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک شاهد هستیم. 

فیسبوک: هنوز هم به اشتراک گذاری گسترده ای در فیسبوک وجود دارد

فیسبوک بر مبنای چنین اشتراک گذاری‌هایی بنا شده بنابراین کاهش اشترک گذاری رویدادهای شخصی در فیسبوک یک معضل مهم برای این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. این گزارش مدعی است که فیسبوک تیمی را برای بررسی این موضوع اختصاص داده تا راه‌هایی برای افزایش اشتراک گذاری پیدا کنند. فیسبوک همچنین موارد شخصی به اشتراک گذاشته شده را برجسته‌تر کرده و به اشتراک ‌گذاری این موارد را نیز ساده‌تر از قبل کرده است. این راه‌کارها باعث شده تا سرعت کاهش به اشتراک گذاری کمتر شود ولی هنوز تا حل کامل این مسئله راه زیادی وجود دارد. 

البته فیسبوک در کامنتی این موضوع را کم اهمیت جلوه داده و بیان کرده است:

مردم همچنان به اشتراک گذاری گسترده در فیسبوک می‌پردازند. رقم کلی به اشتراک گذاری‌ها نه تنها بسیار زیاد است بلکه با میزان به اشتراک گذاری در سال‌های قبل تفاوتی ندارد. 

البته در مورد این که چرا میزان به اشتراک گذاری پست‌ها در فیسبوک کاهش یافته دلایل مختلفی وجود دارد. برای مثال در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی متنوع و با کیفیتی نسبت به زمانی که فیسبوک آغاز به کار کرد وجود دارد و البته بسیاری از این شبکه‌های اجتماعی در پلتفرم موبایل عملکرد به مراتب بهتری نسبت به فیسبوک دارند. البته شاید هم دلیل این امر خود فیسبوک باشد که باعث شده تا رغبت برای به اشتراک گذاری پست در آن کاهش یابد چرا که عملا این شرکت حضور شرکت‌ها و تبلیغات در News Feed‌ را به مراتب بیشتر از پست‌های شخصی کرده و البته بخش ویدیوها هم که طبق ادعای فیسبوک به زودی قرار است حتی از یوتیوب نیز جلو بزند سبب شده تا مردم در شبکه اجتماعی که حالا تا این حد بزرگ شده چندان علاقه‌ای به اشتراک گذاری اتقاقات شخصی خود نداشته باشند. 

البته این گزارش در انتها اشاره کرده است که کاهش به اشتراک گذاری در فیسبوک به معنی پایان دوره فیسبوک نیست. این شبکه اجتماعی هنوز هم رو به رشد است و پایگاه ثابتی برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شود ولی در طولانی مدت ممکن است کاهش به اشتراک گذاری رویدادهای شخصی خطری برای بقای فیسبوک محسوب شود. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات