مایکروسافت ویندوزفون را رها نمی‌کند

شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به عنوان یکی از غول‌های نرم‌افزاری دنیا، در بخش‌های مختلفی از کامپیوترهای خانگی تا کنسول‌های بازی و گوشی‌های هوشمند به تولید نرم‌افزار می‌پردازد. به تازگی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت در سال جاری روی سیستم‌عامل ویندوزفون تمرکز نخواهد کرد. اما مصاحبه‌ی اخیر نشان می‌دهد که این شرکت قصد ندارد پروژه‌ی ویندوزفون را به کلی رها کند.
تبلیغات

کنفرانس اخیر مایکروسافت برای توسعه‌دهندگان، خبرهای زیادی را در مورد این غول نرم‌افزاری به دنبال داشت. یکی از این خبرها در مورد تمرکز نداشتن این شرکت بر ویندوزفون در سال جاری میلادی بود. ردموندی‌ها عنوان کرده بودند که اکثر فعالیت‌شان در سال جاری به پیشرفت ویندوز ۱۰ و افزایش قابلیت‌های آن در ارتباط با سیستم‌عامل‌های دیگر و نیز در ارتباط با توسعه‌دهندگان اختصاص خواهد داشت. این خبر برای کاربران و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزفون نگران کننده بود تا این که یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در مصاحبه‌ای در حاشیه‌ی کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت، عنوان کرد که مایکروسافت قصد ندارد پروژه‌ی ویندوزفون را رها کند.

آرون وودمن (Aaron Woodman) سرپرست ارشد بازاریابی ویندوز در این مصاحبه عنوان می‌کند که اگرچه تمرکز مایکروسافت در سال جاری روی ویندوزفون نخواهد بود، اما این شرکت هنوز این پلتفرم را رها نخواهد کرد. او به این نکته نیز اشاره کرد که ویندوزفون امن‌ترین سیستم‌عامل حال حاضر برای تلفن‌های هوشمند است:

ما در ابتدا با برنامه‌هایی بلندپروازانه به بازار تلفن‌های هوشمند وارد شدیم اما بازار طبق نیازهای ما پیش نرفت. باید به این نکته اشاره کنیم که ما می‌توانستیم بهتر نیز عمل کنیم. اگر به چند سال اخیر نگاهی داشته باشیم، به این نکته پی می‌بریم که انفجاری در زمینه‌ی نوآوری‌های صنعت موبایل رخ داده و رقیبان ما نیز محصولات بسیار خوبی تولید می‌کنند که خریداران به آنها علاقه دارند. اما نمی‌توان با قاطعیت گفت که محصولات ما خوب نیستند.

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که بازار اروپا و شرکت‌های حاضر در آن منطقه، بازاری است که ویندوزفون محبوبیت زیادی در آن دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات