اسکایپ با ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه، به چت بات های هوشمند مجهز می‌شود

چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از سرویس‌های مایکروسافت که کاربران بسیاری دارد، اسکایپ است. ساتیا نادلا در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ این کمپانی اعلام کرد که سرویس اسکایپ با داشتن بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه به چت بات‌های هوشمند مجهز می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ خود اعلام کرد که سرویس اسکایپ این کمپانی بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد. مایکروسافت همچنین با معرفی پلتفرم جدیدش از این موضوع پرده برداشت که اسکایپ به چت بات‌های هوشمند مجهز خواهد شد.

با وجود اینکه برخورداری از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه، اسکایپ را به یک سرویس پیام‌رسان بسیار بزرگ بدل می‌کند، اما در مقایسه با سایر سرویس‌های موجود نظیر واتس اپ و فیس بوک مسنجر، اسکایپ بسیار کوچک است. واتس اپ با داشتن امکاناتی نظیر برقراری ارتباط صوتی مبتنی بر تکنولوزی VoIP ،دارای بیش از یک میلیارد کاربر است.

البته اسکایپ بیشتر به عنوان یک اپلیکیشن و سرویس ارتباطی صوتی و ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ حال آنکه مشخص نیست که چه تعداد از ارتباطات برقرار شده در واتس اپ به مکالمات و ارسال پیام‌های صوتی ختم می‌شود. مایکروسافت در نظر دارد تا با اضافه کردن امکاناتی نظیر ارتباط با کورتانا، سرویس پیام‌رسان خود را با وجهه‌ی جدید معرفی کرده و آن را به سرویس‌هایی نظیر پیام‌رسان فیس‌بوک نزدیک‌تر کند. همین امر باعث شده تا مایکروسافت اسکایپ را در ویندوز ۱۰ به دو قسمت اپلیکیشن برقراری ارتباط صوتی و تصویر و پیام‌رسان تقسیم کند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که با اضافه کردن چت بات‌های هوشمند به اسکایپ در نظر دارد تا این سرویس را به یک سرویس ارتباطی همراه با کاربران برای انجام امورات روزانه تبدیل کند؛ بطوریکه می‌توان از آن برای انجام خرید، مسافرت و سایر کارها استفاده کرد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات