اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت سازنده‌ی پردازنده گرافیکی آیفون و آیپد است (بروزرسانی: توسط اپل رد شد)

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که اپل پردازنده‌های مرکزی خود را تولید می‌کند و توانسته نتیجه‌ی خوبی را نیز در این زمینه کسب کند. حالا به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد شرکت سازنده‌ی پردازنده‌های گرافیکی آیپدها و آیفون‌های خود را خریداری کند تا در این زمینه نیز مستقل شود.
تبلیغات

اپل در سال‌های اخیر پردازنده‌های مرکزی خود را، خود تولید کرده و توانسته در این زمینه به خودکفایی برسد. حالا ظاهرا اپل در حال مذاکره با شرکت Imagination Technologies است تا پردازنده‌های گرافیکی آیپدها و آیفون‌ها را نیز تحت نظر خود تولید کند. این شرکت بریتانیایی در حال حاضر وظیفه‌ی تولید پردازنده‌های گرافیکی محصولات اپل را برعهده دارد. این پردازنده گرافیکی با نام PowerVR درون چیپ‌های پردازشی اپل قرار می‌گیرد.

پردازنده‌های PowerVR عامل اصلی شهرت Imagination است. این شرکت در سال‌های اخیر در تلاش بوده تا وارد سایر زمینه‌ها مانند پردازنده‌های اینترنت اشیا نیز بشود اما نتوانسته موفقیت درخور توجهی کسب کند.

در ماه فوریه ایمجینیشن اعلام کرد که مدیرعامل این شرکت یعنی حسین یاسایی استعفا و شرکت بریتانیایی ۳۵۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد تا بار دیگر بر روی پردازنده‌های Power VR تمرکز کند.

با این حال اپل در سال ۲۰۰۸ در حدود ۳.۶ درصد از شرکت ایمجینیشن را خریداری کرده و سال بعد این مقدار را به ۹.۵ درصد رسانده بود. کوپرتینویی‌ها همواره با شرکت بریتانیایی ارتباط نزدیکی داشته‌اند تا پردازنده‌های گرافیکی Power VR را هر چه بیشتر بهینه کند. البته تصاحب کامل شرکت می‌تواند تمام پتانسیل پردازنده‌ی گرافیکی را در اختیار اپل قرار خواهد داد. قدرتی که اپل در صورت ورود به بازار واقعیت مجازی نیاز مبرمی به آن دارد.

بروزرسانی: اپل در حال کار با کمپانی ایمجینیشن است اما مذاکرات با این شرکت به هیچ عنوان در راستای خرید نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات