تعلیق تصاحب شارپ توسط فاکس کان برای محاسبه بدهی‌ های کمپانی ژاپنی

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
پس از انتشار شایعات در مورد احتمال خرید شارپ توسط فاکس‌کان، نهایتا طرفین پس از مذاکرات در مورد این موضوع، به توافق رسیدند. اما به نظر می‌رسد در فرآیند نهایی شدن تصاحب شارپ، فاکس‌کان در پی محاسبه‌ی میزان بدهی‌های شارپ است تا بتواند با چشمان باز این کمپانی را تصاحب کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تبدیل شدن دنیای کنونی به دهکده‌ی جهانی که به واسطه‌ی گسترش راهکارهای ارتباطی ایجاد شده، محاسن بسیاری دارد که می‌توان به تسهیل تجارت و صادرات و وادرات کالاها اشاره کرد. ویژگی‌های اقتصادی متفاوت در کشور‌های جهان باعث شده تا کمپانی‌ها در پی کاهش هزینه‌ی تولید خود برآمده و بعضا مونتاژ یا تولید کالاهای خود را به کشور‌های دیگری انتقال دهند. همین موضوع منجر به پیشرفت و سربرآوردن قدرت‌های جدید اقتصادی شده که از جمله‌ی مهم‌ترین بازیگران کنونی موجود در جهان می‌توان به کشور چین اشاره کرد. این کشور با برخورداری از پتانسیل‌ بالای جمعیت خود، موفق شده تا نبض تجارت و بخش بزرگی از تولید را در اختیار بگیرد؛ بطوریکه کمپانی‌های نوپای چینی در زمینه‌ی فناوری در سال‌های اخیر به قدرت‌های بزرگی تبدیل شده و در حال گسترش مرزهای خود به کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز هستند. در کنار تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند می‌توان به سایر کمپانی‌ها نیز اشاره کرد که در زمینه‌ی تولید انواع ماژول‌های مورد استفاده در این گجت‌ها نیز فعالیت می‌کنند. برای مثال در مورد تولید نمایشگر‌های مورد استفاده در گجت‌های هوشمند و پنل‌های نمایشی، باید به این موضوع اشاره کرد که ظهور قدرت‌های جدید در چین باعث شده تا نام‌های بزرگی نظیر شارپ، با وجود ارائه‌ی محصولات با کیفیت و متفاوت به چالش کشیده شده و نهایتا تصمیم به رفتن زیر پرچم سایر کمپانی‌ها بگیرند.

همانطور که اشاره کردیم در ماه‌های گذشته اخبار متعددی در مورد خرید این کمپانی توسط فاکس‌کان منتشر شده بود. با توجه به اینکه شارپ بالاترین پیشنهاد را با پرداخت ۶ میلیارد دلار از سوی فاکس‌کان در اختیار داشت، از این‌رو بسیاری خرید این کمپانی از سوی فاکس‌کان را پیش‌بینی می‌کردند؛ حال آنکه به سرانجام رسیدن این خرید مستلزم رای مثبت مقامات دولتی ژاپن بود. چرا که شارپ به عنوان یکی از کارخانجات مهم صنایع ژاپن مطرح بوده و از این‌رو بسیاری عدم واگذاری صنایعی چون شارپ به سرمایه‌گذاران خارجی را تصمیم اول دولتمردان عنوان می‌کردند. تخمین‌های اولیه ارزش کمپانی شارپ را بیش از ۶ میلیارد دلار برآورده کرده بودند که در صورت تصاحب آن توسط فاکس‌کان، این خرید لقب بزرگ‌ترین خرید صنایع ژاپن را به خود اختصاص می‌دهد.

براساس گزارشی که توسط رویترز منتشر شده، به نظر می‌رسد قرار داد خرید شارپ توسط چینی‌ها در حال حاضر منعقد نخواهد شد؛ چرا که فاکس‌کان درصدد محاسبه‌ی میزان بدهی‌های شارپ است. با انتشار این گزارش سهام شارپ شاهد کاهشی ۹ درصدی بوده و به نظر می‌رسد باید تا زمان پایان کار حسابداران شارپ برای محاسبه‌ی میزان بدهی‌های این کمپانی، این معامله را نهایی ندانست.

یکی دیگر از سوالاتی که فاکس کان در پی رسیدن به آن است، گزارش مالی این کمپانی در رابطه با وضعیت مالی این کمپانی در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی است. براساس شنیده‌ها شارپ انتظار دارد تا در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بیش از ۸۸ میلیون دلار سود به جیب بزند که خبر خوشی پس از ضرردهی مستمر برای ۹ ماه متوالی است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات