لینکداین کمپانی بازاریابی Bizo را با قیمت 175 میلیون دلار از آن خود کرد

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی لینکداین امروز اعلام کرد که که استارت‌آپ Bizo را که در زمینه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کند، با قیمت 175 میلیون دلار از آن خود کرده است. Bizo در زمینه‌ی بازاریابی تجاری بین نام‌های تجاری فعالیت می‌کند. این کمپانی اخیراً سیستمی را برای بازاریابی چندکاناله با نام Multi-Channel Nurturing عرضه کرده است.
تبلیغات

لینکداین برای تحقق این خرید باید 90 درصد از مبلغ تعیین شده را بصورت نقد پرداخت کرده و 10 درصد باقی‌مانده را نیز بصورت خرید سهام از آن خود نماید.

دیوید ثَکر از لینکد‌این در مورد این خرید در پستی که منتشر کرده، چنین اظهار نظر کرده است:

ما برای استفاده از راهکارهای بازاریابی بیزو و همچنین سرویس چند کاناله‌ی بازاریابی این کمپانی در لینکداین و ادغام آن با سرویس‌‌های ارائه شده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین به ارائه‌ی خدمات بیزو به مشتریان پشین این کمپانی نیز اشاره کرده و این نکته را نیز یادآور شده که لینکداین اطلاعات خود را از طریق این سرویس در اختیار سایر کمپانی‌ها قرار نخواهد داد.

ساختار سیستم جدید چندکاناله‌ی بیزو بدین‌صورت که این سیستم برخلاف سایر سیستم‌های بازاریابی است، بطوریکه این سیستم ابتدا با استفاده از کوکی اطلاعات مورد نظر را جمع‌آوری می‌کند. برای مثال وب‌سایتی که با بیزو همکاری می‌کند، جزئیات فعالیت کاربران در وب‌سایت را از قبیل صفحات بازدید شده، محصولات بازدید شده و شماری از اطلاعات کاربردی را در اختیار مالکان وب‌سایت قرار خواهد داد، در اینصورت کاربران با دریافت نیازهای هر کاربر، تبلیغات هدف‌داری را در سایت‌های مختلف برای آن‌ها نمایش خواهند داد.

در واقع می‌توان کار بیزو را در جهت جمع‌آوری داده‌های کاربران و فروش این اطلاعات پس از سازمان‌دهی آن‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل Bizo نیز در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ماموریت لینکداین اتصال متخصصان در گوشه‌گوشه‌ی دنیا برای بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات تولیدی توسط افراد و در واقع یافتن بهترین افراد برای مسئولیت‌های مناسب است. بیزو نیز درصدد نمایش و درواقع رساندن پیام کمپانی‌ها به بهترین کاربران است.  از این‌رو باید در انتظار هماهنگی و بکارگیری این دو سیستم در کنار یکدیگر باشیم.

براساس گفته‌های مدیرعامل بیزو، لینکدلین قادر است تا بازاریابی بین کسب‌و‌کارهای مختلف را به نحو احسن پیاده نماید. کمپانی بیزو در سال 2008 میلادی با سرمایه‌ای برابر 28.5 میلیون دلار تاسیس شده است. انتظار می‌رود این خرید در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2014 میلادی نهایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات